webForumDet fria alternativet

Opera 5

4 svar · 348 visningar · startad av Muzzafarath

MuzzafarathMedlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Laddade hem gratis versionen av Opera 5 för Windows... Riktigt trevlig. Men... var ställer man in "Home page" (den sida som man kommer till om man klickar på Home)? Vill ju såklart ha webForum.nu där :e

BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg

tack för tipset, trodde du var riktigt bakom flötet då opera därmed hoppar från version 4.02 till 5 ;)

laddar ner v5 nu, i version 4 och tidigare (och därför antagligen oxå ver 5) väljer du homepage genom menyn "Navigation" .. "Set homepage" och lägger sidan under global homepage. tänk på att du efteråt får fram homepage sedan enklast genom ctrl+space.

Opera rockar :)

BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg

.. fast det där med... banners (GAH!) verkar oroväckande... :(

Tack, det var där man ställde in hemsidan! :D Tack för tipset om Ctrl+Space, funkar bra.

Jag tyckte också att det var lite konstigt att gå från 4.02 -> 5, men men...

Att det finns banners stör jag mig inte så mycket på, den ligger uppe i högra hörnet... Den tar ju upp lite plats, men jag tycker det är värt det eftersom Opera nu är gratis... Förmodligen betyder detta att Opera för större spridning :) Har man den registrerade versionen finns ju bannern naturligtvis inte där ;)

Jag har upptäckt en väldig bugg i Opera... På en sida där det används iframes så kan jag inte skriva in "e" i en textbox! Lite dåligt...

[r] Nu funkar det. Använder ni Opera, använd inte Tab tangenten för att hoppa mellan olika fält, klicka först någonstans på sidan (inte på någon textbox/checkbox/whatever) och klicka sedan på det fält som ni vill markera (om du nu finns iframes på sidan...).

[Redigerat av Muzzafarath den 07 dec 2000]

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)