Det verkar som om min admin inte vill att jag skall använda Napster. Men mitt syfte är helt lagligt. Så jag undrar hur man kan hitta en öppen port på en viss proxy server? Har någon ett förslag till port scanner eller något sånt?
------------------
//Walleman_of_aWd
"Men mitt syfte är helt lagligt."
om det nu är det varför går du inte bara bort till han/hon och frågar ? ;)
------------------
MVH
/C
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
jag skulle nog inte portscanna om jag var du... Administratören lär märka när du scannar servern. Och han kommer nog inte bli glad!
En kompis till mig blev kickad från utbildningen dels tackvare just portscanning.....
------------------
>>> Jonspion
http://www.jonspion.com
Okej, jag är medveten om att dom har koll på vad jag gör med loggfiler osv. Tack för varningen men jag vet vad jag tar för risker :)
OK, glöm allt, portscannern är för....humm...eh...min egna privata server :P Allt annat var bara på skämt..
------------------
//Walleman_of_aWd
SandmanMedlem sedan juli 2000112 inlägg Ville bara påpeka att det inte är olagligt att portscanna, det är ungefär som att gå och känna på lägenhetsdörrar om de är låsta. det är först när man går in som det blir olagligt
------------------
/Sandman
Exakt dom kan inte bevisa ett sk*t
------------------
//Walleman_of_aWd
Exakt dom kan inte bevisa ett sk*t
Skojar du eller....! Klart "dom" kan bevisa det !! vilken "hobby" firewall som helst kan logga ett sådant intrångsförsök...!
------------------
MVH
/C
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"