GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Hmm...jag är fett förbannad!!!
Köpte en Studio 400 från Pinnacle Systems för ett tag sen, en Philips VR 969 (s-vhs-video) och en JVC S-VHS-kamera.
Märker nu att det inte går att spela in FRÅN en videobandspelare utan bara TILL en video och FRÅN en kamera...RIKTIGT KASST ALLTSÅ!!!
Sen så finns det ju ett redigeringsinterface på videon också...jag tänkte att jag använder det istället då...ska ju bara ha upp lite filmer på internet.
Men då måste man ju ha nåt program eller nån drivrutin från Philips och det är omöjligt att hitta på deras sketna sida!!!
Jag vet ju att det finns folk som jobbar i radiohandel här...vet ni var man hittar drivrutiner till en Philips VR 969...(den med com-port på baksidan)?
Börjar få lite bråttom...jag har finnar som är väldigt måna om att få upp sin website så snart som möjligt...
cfMedlem sedan maj 2000376 inlägg Vad som krävs verkar vara att videon har ett redigeringsinterface av rätt sort eftersom den enhet man spelar in till måste gå att styra på det sättet (oavsett om det är en kamera eller video), medan den andra enheten styrs via IR. Det finns tyvärr ingen helt enhetlig standard vad gäller redigeringsinterface, så olika tillverkare har sina egna varianter. Enda sättet att vara säker på att det funkar är egentligen att köpa allt från samma tillverkare, åtminstone när man pratar om konsumentprodukter.
Det viktiga i sammanhanget är dock att redigeringsinterfacets roll enbart är att starta och stoppa bandspelarna synkroniserat. Bilden går ju via S-VHS- eller Composite-kontakten, så det borde ju rimligvis gå att spela in video från valfri källa ändå, bara man själv stannar och stoppar videon. Eller är Pinnacles drivrutiner så "knäppt" konstruerade att de känner av om interfacet fungerar korrekt? I såna fall kanske du kan göra en "fuling", dvs att koppla in interfacet i videokameran, men bilden från videon. Sedan kan datorn få "styra" videokameran bäst den vill, men bilden kommer ändå från videon (som du själv startar och stoppar).
------------------
CF
GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Hmm, det var en bra idé!!!
Men jag använder alltså inte videons interface utan BARA Studio 400:an.
Eftersom det inte funkade tänkte jag att det kunde vara bra att prova videons redigeringsfunktion men efter att ha pratat med Philips kundtjänst så la jag ner det...
Man måste köpa hårdvara för 15 000:- för att kunna använda den funktionen...KASST!!!
Men idén med att köra kameran men ändå köra signalen från videon...kasst att inte komma på det själv! :)
Tack!!!