mikarmMedlem sedan juli 200076 inlägg
Hej, jag använder Easy CD Creator 4.0!
Men när jag bränner vissa program/spel så funkar det inte, bränningen går bra men när jag sen ska spela upp kopian så funkar den ej. Det har väl med kopieringsskydd och sånt att göra. Men det måste väl ändå finnas ett bra program som kan bränna det så det blir 100% bra eller?
Är mycket glad för alla tips jag kan få!
Mvh
Micke
MuzzafarathMedlem sedan apr. 20001 474 inlägg
Du ber oss hjälpa dig att hitta ett program så att du kan göra piratkopior? Skulle inte tro det grabben 
mikarmMedlem sedan juli 200076 inlägg
Jag använder det för att ta kopior av mina egna program som jag har köpt för att kunna ha backup kopior! Om jag skulle råka sabba den ena så har jag ju en till! Detta är lagligt enligt svensk lag!!
Några tips??
------------------
Mikarm
stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg
Om man nu ska vara BLÅögd (heja MFF) så finns det program dom "klonar" cd-rom skivor...
en "RAW SCSI copy" borde funka oxå om du har SCSI dvs.
------------------
____
MVH
/C
CyberPetMedlem sedan dec. 19993 696 inlägg
Såvitt jag vet är visst spel de enda program du INTE får göra backup på. Eller hur var det nu....?
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade
bughawkMedlem sedan juni 2000906 inlägg
Såvitt jag vet är visst spel de enda program du INTE får göra backup på.
JAG tolkade det som en missuppfattning.. 
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
BenganMedlem sedan juni 2000511 inlägg
Tyvärr finns det inte många CD läsare som klarar av äkta raw copy. Har man inte en sån så är det andra knep som gäller...
Men dessa knep tror jag inte att vi skall diskutera här...
Fast iofs finns det ju en del skivor som är så korkat skyddade att man inte ens kan köra originalskivan på en del system. Många skivor med Safedisk funkar inte på "för bra" läsare som Plextor o Teac och då måste man knäcka originalskivan o kopiera för att kunna spela den. Detta trots att man alltså betalat för spelet...
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
KimMedlem sedan jan. 20003 571 inlägg
Enligt svensk lag har du rätt att göra säkerhetskopior på alla programvaror.
------------------
Agent 002 - med rätt att surfa
McDMedlem sedan mars 20002 137 inlägg
Kim - Japp du har rätt förutom att spel tvärr nog inte i dessa fall räknas som programvara.
------------------
[McD - Burgers for the people!]
www.mcdz.net
Hörru du! Vet du nått om flugor i trumpeten?
WiNNeMedlem sedan maj 2000195 inlägg
Att göra backup på sina egna (köpta) skivor är rätt meningslöst även om man får det, även spel (lagen ser ingen skillnad på ett spel eller nyttprogram).
Det ska mycket till för att sabba en pressad skiva (hem-brända är lite känsligare) så man måste vara rejält klantig om man lyckas med det. Musik skivor är ännu okänsligare än dataskivor.
Testade en gång med en reklam skiva (från nån tidning) och repade den extremt mycket och den gick fortfarande att läsa. Inte förrän jag ristat in djupa spår i den som det inte funkade längre.
Tror personligen att mikarm försöker kopiera sina original spel till sina polare eller nåt.
Annars finns det en mycket bra hemsida med cracks till en massa olika spel och program som man vill kopiera själv men det är inget man skriver här (även om jag inte tror att det är nån stor hemlighet bland de som har hängt med ett tag).
Ett fint sätt att förhindra hem-kopiering av spelen är att lägga in lyckor mellan spåren på skivan. En Cd brännare kan inte bränna uppehåll utan måste bränna kontinuerligt från mitten och ut. Colin McRae Rally är ett sådant exempel. Helt omöjlig att kopiera utan att ha kunskaper i hur man knäcker.
Försökte med att lägga den i min virtual-drive en gång i tiden för att slippa swappa cd's men det ville inte pga det kopieringskyddet.
------------------
winne.net
Mr CleanMedlem sedan juli 200055 inlägg
Tänkte kasta mig in i konversationen.
Jag har en originalskiva från Blizzard - Starcraft. Jag har köpt den. Den har blivit så pass repig så den inte funkar, eller den funkar men ljudet hackar liksom själva spelet.
När jag kom på att jag inte har en backup på den kollade jag med mina polare om de hade ett ex. och de hade de. Brände av den, anser inte att jag gjort nått fel eftersom jag en gång köpt spelet. Men Skivan funkar inte att spela. Starcraft kräver originalskivan. Det går att komma runt problemet genom att Lägga in skivan på HD:n och fixa en crack. Tycker fortfarande inte att jag gjort något fel.
Och till Bengan.
Tror du det skulle funka att i NERO bränna en image av ett spel/program och få den att uppföra sig som ett original?
Det är ju försent i och för sig för att backa upp min skiva men jag funderar på att köpa Blizzards Balla låda med Diablo, Starcraft, SC broodwar och Warcraft II för endast en fyrahundring, Fick man göra lite reklam för sina favvo spel oxå 
------------------
Varför gör den inte som jag säger!!!
BenganMedlem sedan juni 2000511 inlägg
MR Clean:
Nej, har de kopieringsskydd så inte enbart med Neros hjälp. De flesta spel idag har som du upptäckte även en koll i spelets exefil som kollar om det är den äkta pressade skivan eller inte. Alltså måste man även skaffa en knäckt version av den exe filen eller göra en själv...
Jag fick göra det med min ORIGINAL Tiberian Sun skiva eftersom dess korkade Safedisk skydd inte funkade med min läsare. Detta ändrades med senare patcher av spelet.
Det finns som sagt även progz som klarar äkta raw-copy men då krävs det hårdvara som stödjer det med och jag tror de flesta normalanvändare saknar sånt.
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
"Your mouse has moved. Windows will now restart to accept the changes."
NicrosoftMedlem sedan dec. 19993 824 inlägg
En kombination av programmet BlindRead, för att göra en ISOfil och brännarprogrammet CdrWin brukar kunna fixa problem med skydd.
------------------
// Niklas
Den som har mest prylar när han dör vinner
Mr CleanMedlem sedan juli 200055 inlägg
Det där lät intressant, men överkurs... får ta tag i det senare...