elfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Ngn som vet ngt bra albumprogram för jpg bilder ... !!!
jag fotar digitalt .. och det blir en hel del ... !!!
tar gärna emot tips om ngn vet om ngt program som kan gå in på en skiva o köra ett bildspel på dom bilder som ligger där utan att man behöver göra ngn "styrfil" för vilka bilder som ska visas ... !
Grab and show ... typ ... 
Eller ngt annat program som har mycket inställningsmöjligheter ... !
Det program som var med till kameran är väldigt begränsat ... 
------------------
GANDALF
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg ACDSee kan du köra Bildspel med och en hel del annat kul (tex förhandsvisa alla bilder som thumbnails som sedan sparas i en databas för snabbare visning senare).
Absolut bästa bildvisaren/sorteraren tycker jag och då har jag en samling på ca 200.000 bilder
http://www.acdsystems.com/products/acdsee/index.htm
Sen finns det ju många andra med, Thumbs Plus är en klassiker som också funkar bra med stora bildsamlingar men den är lite för tungjobbad tycker jag. http://www.cerious.com/
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
elfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Ska kolla upp det där ...
Ngn som har ngt annat ?
------------------
GANDALF
elfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg shareware betyder att det är gratis ???
------------------
GANDALF
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Gratis i 30 dagar... 
Sen är det bara att ta upp plånboken. 
Tacka vet jag OpenSource! 
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
elfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg 90 dagar på det där programmet ...
* kysser Bengan i pannan *
Det tog mig 9 minuter att konstatera att programmet får kosta nästan hur mycket som helst ... jag ska bara ha det ... !!!
Det funkar precis som jag vill ... tom bättre ... wow ... nu ryker det gamla albumprogrammet sin kos ... !
Häftigast av allt var ju att när man kollade properties på bilden så har digitalkameran sparat vilken tid och datum som den togs bla bla bla ...
Synd att man inte kan programmera kameran att lägga in en vattenstämpel med mitt namn oxå ... 
Och snabbt är det oxå ... ruskigt snabbt om man jämför med allt annat jag sett ... !!!
yieehaaaaa ...
------------------
GANDALF
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Hehe, kul att vara till hjälp 
ACDsee funkade förr även om man inte betalade efter tiden gått ut, skillnaden var att man då fick påminnelse lite då o då...
Vet inte hur det är nu, jag är reggad användare sen flera år.
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com