Hej, jag brukar behöva formatera om hårddisken ganska ofta nu (experimenterar med ett antal olika OS). När jag surfar (i Windows) använder jag Netscape 4.73 engelsk version. Det börjar bli lite jobbigt att hålla på att ställa in email-filtren och ändra inställningarna i NS varje gång jag har formaterat om. Finns det något sätt att jag kan spara en användares inställningar på en diskett, och sedan på ett enkelt sätt återställa dessa när jag vill?
Netscape - Spara inställningar
5 svar · 369 visningar · startad av Muzzafarath
Det borde gå bra... gör så själv om jag uppdaterar program med mera på Macen. I Windows 98 borde det finnas i C:\Program\Netscape så du borde kunna spara dessa filer för bokmärken osv.
------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik
Jupp Petra men det räcker troligtvis med mappen C:\Program\Netscape\Users\"profilnamnet"\
allt i den mappen förutom mappen cache kan du plocka med eller tömma på innehåll.
Döda mig inte om det inte fngerar eftersom jag inte testat det här själv det funkar iaf med ICQ mappen 
------------------
F.Sundström
Bit den hand som föder dig!
Tror Klös har rätt.... det är samma i Mac där användarens mapp innehåller alla inställningarna. Men ta bort cache-mappen då den är fylld med massor med skräp som du inte behöver. 
------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik
Hmm, skall ta och försöka. Måste dock ha 3 disketter för att spara min user mapp... Och då är cachen "cleanad", alla e-mail borta. Men det fungerar nog.