köpte ett multimediatangentbord idag, det finns ju knappar för att start/stop.... för CD, men det använder inte jag så ofta, utan mest winamp, man kan ställa in andra saker för multimediaknapparna, men då måste man ju (helst) ha ett kommando som instruerar programmet tex winamp att den ska spela upp det som finns i playlisten, n¨ån som inte fattar? vad jag menar är att jag vill ha nåt i stil med:
c:\program\winamp\winamp.exe /play
det var det sista som jag vill veta vad som finns till winamp, nu så försöker winamp öppna nån fil som heter play vilket inte finns
shit vad rörigt, hoppas ni förstår
winamp commands
7 svar · 288 visningar · startad av nulleman
Jag väcker denna fråga till liv igen, så får vi se om någon har något svar på den.
Kollade under Filtyper i Utforskaren vad det stod på mp3 och där har jag ett gäng alternativ:
Både Open och Play in Winamp
"D:\PROGRAM\WINAMP\WINAMP.EXE" "%1"
Som jämförelse: Enqueue in Winamp
"D:\PROGRAM\WINAMP\WINAMP.EXE" /ADD "%1"
Dessa baseras ju på att man dubbelklickar på en fil och inte vill spela vad som nu finns i playlisten, men det kanske ger lite vägledning i alla fall? :)
------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt
[Redigerat av :stefan: den 09 feb 2002]
Men dirty! Det måste ju finnas något sätt att styra detta från tangenbordet? :o
Du har inte samlat alla mp3 i en enda fet playlist? I så fall kan du ju hänvisa till fet_lista.m3u i ditt kommando. Iofs blir det samma jämt, men det kanske går trots allt? :)
Har du kollat på forums.winamp.com? Där finns mycket matnyttigt - där hittade jag tipset om att WinampMac faktiskt existerar! ;)
------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt
Hittade ett bra program igår. :)
http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=29828
Kim, hämtade hem programmet där men förstår inte hur jag ska binda knapparna? Har XP.
Eftersom det inte finns några enklare kommandon för att byta låtar med mera i Winamp så har den här killen gjort en massa olika program. T.ex. finns ett program som heter stop.exe för att helt enkelt stoppa den aktuella låten. Ett program heter next.exe som används för att ta nästa låt.
Har du ett multimediatangentbord så gör du precis som vanligt när du ska koppla en knapp till ett program, du väljer helt enkelt stop.exe till Stop-knappen.