webForumDet fria alternativet

Winamp 3 beta

12 svar · 263 visningar · startad av Swey

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Nu skriver jag här, trots att nästan ingen kommer läsa det, för att upplysa er om Winamp 3. Jag testar just nu beta-versionen och jag är mäktigt imponerad!

Det går nu att anpassa hela utseendet genom skinn och man är inte längre begränsad till knapparnas position. De skinn som går att ladda ned är riktigt snygga (bortsett från Simple Skin ;)). Kolla in här: http://www.winamp.com/download/wasabi/skins.jhtml

Det enda tråkiga är att det saknas en del funktioner (t.ex. inställningar) och programmet startar långsamt. Men det är trots allt en beta. Nu saknas bara video och en stabil version, sen är detta den bästa mediaspelaren någonsin!
http://www.winamp.com/download/wasabi/

------------------
- Swey
A hacker from the south

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Nu skriver jag här, trots att nästan ingen kommer läsa det

Varför tror du att ingen kommer läsa det :q

Vad är det för nyheter jämfört med den aktuella releasen av Winamp, förutom visuella saker?

------------------
det finns ingen.info tillgänglig.

"Varför tror du att ingen kommer läsa det"
För att genomsnittsläsandet för trådar i Musikprogram & MIDI inte är så högt.

"Vad är det för nyheter jämfört med den aktuella releasen av Winamp, förutom visuella saker?"
Inget, vad jag vet. :)

------------------
- Swey
A hacker from the south

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Okej, ett ny skinfunktion där man kan lägga in knapparnas position i själva skinnet helt enkelt och inget mer än det..?

Då tror jag att jag håller fast vid 2.7nånting jag har hemma... ;)

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Det är inte det enda nya. Det finns annat också, men jag tror inte ljudet har förändrats så mycket.

Jag tycker bara att utseendet har blivit mycket bättre.

------------------
- Swey
A hacker from the south

[Redigerat av Swey den 12 okt 2001]

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

För att genomsnittsläsandet för trådar i Musikprogram & MIDI inte är så högt.

Inte? Själv använder jag alltid resumén och då blir det oftast så att jag läser alla nya trådar.

------------------
det finns ingen.info tillgänglig.

BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg

Jo, denna betan är bra mycket bättre än den tidigare alphan som jag körde. urk, hängde sig och crashade hela tiden :e

Fördelen med den nya winamp, är att man kan spara många playlists "i programmet".

Den nya "media library" är cool okså.
För då lägger man in alla låtar, så plockar den ut ID3taggen, och sedan kan man spela alla låtar i playlisten med en speciell artist, eller från ett speciellt år, eller kanske med en speciell comment.

Som sagt, det verkar lovande. Det enda jag fortfarande saknar är en "playlist".

Dels en lista där man har alla låtar, och en lista dit man kan lägga in låtar i den ordning som man vill att de skall spelas.

Om det saknas låtar i playlisten, kör den ur den "stora" playlisten, som vanligt.

Jag har skrivit till nullsoft om detta. Dock verkar de inte som de vill implementera den idéen :(

dj-Power har det så, men det är ett dyrt och enligt mina behov onödigt program.

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=20" TARGET=_blank>Har du husdjur hemma?
</A>Varför får man inte dricka saltvatten?

Jag hittade ett favoritskin i alla fall :e

r.

BeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Fast det är lite skrämmande då Winamp 3 Beta tar 20% CPU på min 500 MHz PII:a här på jobbet :-) Den version jag körde förut (v2.5) tog ungefär 1-2 % CPU.

// BeatBox

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Winamp 3 Beta tar 20% CPU
Jag är inte förvånad... Tyvärr har ju programmerare en förmåga att glömma optimering i samband med att de skapar nya produkter. :l

------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfredsson 1980*

Vadå :q
Har ni behov utav att köra andra program än Winamp?

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=20" TARGET=_blank>Har du husdjur hemma?
</A>Varför får man inte dricka saltvatten?

M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Jag är riktigt imponerad. Tycker programmet har fått sig ett riktigt ansiktslyft och jag tycker basic skinnet är snyggast av de jag sett hittills.

Den stora förändringen är som sagt att man kan ha många playlists samtidigt o välja låtar från. Ser ut ungefär som "Utforskaren".

Den mest onödiga funktionen jag hittat hittills är att man kan ha en speciell färg på sitt winamp till varje låt :e

Men det är ju bara en beta än så länge o det finns en del buggar.

Jag saknar en del funktioner från förut oxå. T.ex. kan jag inte köra Shift + STOP för att fada ut låten.

Det finns i alla fall en inbyggd crossfader i den här versionen så man slipper fippla med plug-ins för det.

Men jag har inte lyckats fatta hur man ändrar låtarnas info i den här versionen men det och fade-stoppet går säkert bara att jag inte vet hur man gör :)

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

ni taLar Bra laTiN

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)