PluttMedlem sedan dec. 1999154 inlägg
Hallå tuffingar!
Nu är det så att jag har fått en cd-brännare!!! Och har därför lite frågor ang. den och program
till den...
Jag hade tänkt att ha alla mina mp3 låtar på en eller flera cd-skivor, och köra dem ifrån
den, och ifall jag sen vill bränna en skiva med några av mina mp3:or så jag kan spela dem
i en cd-spelare. Hur gör jag då för att organisera detta lättast???
Är det winamp som är den bästa mp3 spelare? Kan du spela låtar ifrån d: också?
Och vad behöver jag för program för att göra om några låtar från mp3 format till det format
som behövs för att spela dem i min cd-spelare?
Jag undrar även hur jag gör för att göra om en cd-skiva som jag har till mp3 format...
Hur gör man för att bränna en musikCD rakt över??
Det var lite frågor, och det kommer säkert fler... men om någon skulle vilja hjälpa mej lite
med det här så skulle jag bli jätteglad!!
Tilläggas kan att jag fick med en cd-skiva när jag köpte min brännare med följande program:
Wawelab
Datakeeper
Drive Image
Direct CD
VideoImpression
WinOnCD
PhotoBase
Hejdå
Per Selander
MuzzafarathMedlem sedan apr. 20001 474 inlägg
Är det winamp som är den bästa mp3 spelare? Kan du spela låtar ifrån d: också?
Personligen tycker jag mpg123 är den bästa mp3 spelaren... Ja, Winamp kan självklart spela låtar från D:!
Och vad behöver jag för program för att göra om några låtar från mp3 format till det format som behövs för att spela dem i min cd-spelare?
Om du vill kunna spela dina CD skivor i din vanliga CD-spelare måste MP3 låtarna konverteras till CDDA (tror jag). Ett bra CD-brännarprogram skall klara av att göra detta. Starta ditt program, välj musik-CD, och bränn MP3 låtarna. Tänk på att du bara får plats med typ 70-80 minuter musik på en vanlig CD.
TengbladMedlem sedan dec. 19996 590 inlägg
Det enklaste är att använda Winamp för att organisera det bäst.
I Winamp kan du oxå göra om MP3´or till .WAV som filerna måste vara i för att du ska kunna bränna vanliga CD DigitalAudio(CDDA)skivor.
WinOnCD som du hade fått med är ett utmärkt brännar program.
Om du har några frågor så kan du maila mig!!
------------------
[TeNgBlAd.com] / [NordicDreamDesign]
"Det är inte lätt när det är svårt, men skönt när det går"
cfMedlem sedan maj 2000283 inlägg
Du kan också använda senaste Windows Media Player. Det går att använda både för att lyssna på MP3 och att bränna ner musiken direkt till CD.
------------------
CF