e det någon som vet om kan göra mp3 från kassettband och i så fall hur??
------------------
/Sandman
9 svar · 640 visningar · startad av Sandman
e det någon som vet om kan göra mp3 från kassettband och i så fall hur??
------------------
/Sandman
Spela in kassetbandet med ett inspelningsprogram och spelar in till wave, sedan tar du ett MP3-program (t.ex Audiograbber) och konverter till MP3...
------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Är du med i facket?
har för mig att en kompis använde nåt som hette GoldWave men vet ej hur du får tag på detta.
------------------
// David - Probably the best guy in the world
Det absolut bästa programmet för wave behandling är Cool Edit Pro 1.2 (enligt mitt tycke). Mycket schyssta funktioner, och det går snabbt även på en gammal dator.
Japp, Cool Edit är ett mycket kompetent program för lite enklare inspelning och konvertering... och i version 2000 så går konverteringen mycket snabbare än i föregående versioner...
------------------
Kom hem till mig...
Tacka vet jag WaveLab!
Fast ska man konvertera sen också så är ju Cool Edit ok...men annars tycker jag det känns ganska amatörmässigt...
men annars tycker jag det känns ganska amatörmässigt
Ja, det beror vad man skall använda det till... En Porsche är är ganska så amatörmässig på att köra i terräng ;)
Cool Edit 2000 är ett mycket kraftfullt verktyg vad gäller att labba med ljud...
Fast det är inte mitt favoritprogram heller, jag har fastnat för SawPlus där jag kan spela in upp till 32st stereokanaler och sedan 8st nedmixningskanaler, och ett enkelt interface för alla funktioner... Dock saknas 24bitars ljudkvalitet som Cubase VST/24 har...
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...