Hejsan, jag letar efter ett program för Windows som jag kan använda för att konvertera spår på CD skivor till wav filer. Helst ett utan något GUI
Har ni nåt tips?
CD-rippnings program
8 svar · 607 visningar · startad av Muzzafarath
Är det ingen som vet nåt program?
Leta efter gamla versioner av de som finns idag. Sitter på jobbet nu, men hemma vet jag att det ligger gamla versioner av diverse program och dammar på hårddisken.
Eftersom min hjärna redan har flexat ut och gått och bastat kommer jag inte ihåg vad de heter... 
------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.
Jag använder AudioGrabber, men den har ju iofs ett GUI. Jag gillar den starkt.
------------------
Murphy's Law of Thermodynamics:
Things get worse under pressure.
Jag använder AudioGrabbers storebror AudioCataclyst... mycket kompetent program... dock GUI det också...
------------------
Kom hem till mig...
Finns många gratis program som gör cd till wav bara o söka på nätet! Tror ett heter Cd2wav (beta 30 dagar)
Tänk på upphovsrätten bara... 
------------------
[McD - Burgers for the people!]
Hörru du! Vet du nått om flugor i trumpeten?
[Redigerat av McD den 14 sep 2000]
Jag har också sökt med ljus och lykta efter ett sådant program. Det skall vara gratis (utan begränsningar), fungera för IDE-läsare samt fungera i Windows 2000. Har hittills inte hittat nåt.
Tacka vet jag BeOS! Bara att dra över CD-spåren till hårddisken precis som när man kopierar vilken fil som helst. :)
Japp, jag använder också BeOS för att kopiera över spåren till hårddisken, men jag har inte hittat någon mp3 encoder för BeOS (BladeEnc vill inte kompilera under BeOS :().
Det jag vill ha ett sånt här program utan GUI till är så att jag kan skriva ett script som helt enkelt aktiverar cd rippningsprogrammet, tar över alla spår till hd'n, gör om wav filerna till mp3 och sedan tar bort wav filerna. Eftersom det brukar ta ganska lång tid att rippa en hel CD och jag ofta lämnar datorn på under natten, hade jag tänkt mig att detta script aktiveras kanske vid 1-tiden (då jag sover ;)), och sedan när jag vaknar igen så ska jag ha hela CD'n rippad och konverterad :) Och eftersom jag har två st. cd-läsare kan man ju slå två flugor i en smäll och rippa två CD skivor ;)
Finns många gratis program som gör cd till wav bara o söka på nätet!
Jo, men jag letar efter ett som jag kan använda från DOS prompten... Har inte hittat nåt sånt ännu.
Tänk på upphovsrätten bara...
Heh, jo det gör jag... Jag tänker inte publicera de här mp3 filerna, det är bara det att om jag har mina CD skivor som mp3 så kan jag lyssna igenom alla utan att behöva byta CD ;)
[Redigerat av Muzzafarath den 25 sep 2000]
Ang. BeOS...
Har du provat RipEnc? http://www.bebits.com/app/94