webForumDet fria alternativet

Windows Media Player 7

6 svar · 434 visningar · startad av Swey

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Jaha, så har Microsoft lanserat ännu ett flaggskepp som ska ta död på alla konkurrenter. Eller? Denna gång gäller det musik- och video-fronten och de snart utdömda konkurrenterna heter bland annat WinAmp och RealPlayer.

Fast jag är inte helt säker.
Personligen gillar jag inte alls Media Player 7. Alldeles för bökigt och designen passar mig inte. Nästan alla funktioner försvinner om man väljer ett snyggt skin och man måste gå tillbaka till det stora bökiga fönstret (som inte är anpassningsbart) för att komma åt fler alternativ. Programmet är integrerat med Internet Explorer och det verkar som att man måste vara uppkopplad till Internet för en hel del funktioner. Bökigt.

Vad tycker ni andra?

Media Player 7 finns att ladda ned på Windows Update.

------------------
 - Swey
Projekt wF PHP

FreestylerMedlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Håller med. Föll inte i smaken hos mig. Framför allt tycker jag att det tar mycket längre tid att starta skiten när man vill kika på en film.
Vill jag ha en snygg spelare med coola skins kör jag på sonique eller kjofol.

------------------
In Ogni Pietra Dorme Un Di Cristallo

BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg

Har inte själv orkat testa att installera än men en liten varning:

Använder ni Adaptecs Easy CD Creator till brännaren så välj att INTE installera CD-R stöd i Media Player 7!

Det blir annars en konflikt mellan dessa eftersom Media Player använder Adaptecs engine.
Finns lösningar på problemet men det bästa är nog att skita i att installera den funktionen...

/Bengan

FreestylerMedlem sedan feb. 20002 218 inlägg

aj aj...... det visste jag inte

------------------
To start press any key.
- Where's the any key?

GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Ett problem till med Adaptec Easy CD Creator är att om man som vi här på jobbet kör Kasperky Antiviral Toolkit Pro och har det igång samtidigt som när man bränner så blir bränningen helt värdelös.

Bara så att ni vet...

Rikard AMedlem sedan juni 20001 inlägg

Jag tycker Win media player 7 är bra förutom....att det är två fönster i compact läge.. helt idiotiskt.
Så osmidigt!

Så jag avinstallerade skiten..

// Rikard

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Det går att få bort det andra fönstret i inställningarna.

------------------
 - Swey
Jag gör vad jag själv vill...

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
130 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)