Hallå där!
Long time no see - inte varit inne här på mången dag men vet ju att här hänger internets skarpaste hjärnor (fast inte nu längre, nu sjönk medel-iq:n :-))
Jag försöker återställa mitt PayPal-konto som jag har kopplat till min Gmailadress. Funkar dock inte eftersom Gmail vägrar ta emot paypalmail. Hamnar inte ens i skräpposten. Det enda svar jag får av PayPal är att jag ska kontakta Google, men exakt hur lätt är det på en skala?!
Någon som har varit med om detta och hittat någon lösning?
Mvh
Micke K
prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg Har du prövat att faktiskt kontakta Google? Om mailen försvinner på vägen och de går iväg som de ska från PayPal så är det ju faktiskt Google som ser till att du inte får dem.
Fråga: Du har alltså inte möjlighet att byta epostadress på ditt konto hos PayPal?
Jag har provat kontakta google, men seriöst hur lätt är det? Det enda råd jag fått av PayPal är just att kontakta dom. Och tyvärr får jag inte byta adress hos paypal och dom kan inte heller maila till en annan adress än den som är kopplad till kontot!
Känns som jag är med i Hitchcocks "gasljus" nu och någon försöker driva mig till vansinne.... :(
Men tjohoo!
Chattade med en kompis som jobbar på Irland på Google och fick lite hjälp. Det var ju inte svårt precis... Under inställningar - inkorgen - filter fanns det en inställning för att inte filtrera bort ev. skräppost. Konstigt ändå att mailen inte hamnade i trash-mappen utan blev helt osynliga.
Nåja, nu funkar det iaf. Och jag fick en anledning att återkomma till WF :D
Jag har aldrig haft det problemet med PayPal. Ursäkta om jag misstror dig, men är du helt säker på att du faktiskt interagerar med PayPal pch inte en phishing-site? Du borde nog kolla att mailen du har fått är signerade av PayPal. Det kan du kolla genom att bekräfta att det finns en nyckel bredvid avsändaren, samt genom klicka på den lilla pilen och titta på två nedersta raderna, som synes i bilden nedan. Dessa två rader ska alltså existera och sluta med paypal.com. Gör de inte det är risken stor att mailen fatiskt inte kommer från PP.