Har arbetat relativt nyligen (nåja) med ett projekt.
Nu ska jag redigera lite i koden. DW kraschar när jag öppnar dokumentet och klickar på ASP-koden ikonerna. (De gula fyrkanterna.)
Nåja.
1. Kör underhåll på själva datorn. (CCleaner, Defraggler med flera.)
2. Startar om.
3. Laddar ner dokumentet från servern och testar.
4. Öppnar dokumentet i Anteckningar, kopierar och klistrar in kod i ett nytt dokument, "test.asp"
5. Plockar ett dokument från en gammal backup. Funkar bra, inga problem. Lite saknas, men tar kod från det "skadade" dokumentet via Anteckningar och klistrar in i det nya dokumentet, krasch igen...
Det kraschar fasen HELA tiden!!!
Jag har ju faktiskt jobbat i DW i 15 år och jag vet att minneshanteringen i det programmet suger...
Det är ju inte ens det trasiga dokumentet, utan helt nya dokument med kod från det trasiga dokumentet och det blir samma resultat!!
Däremot fungerar andra dokument, inga problem.
Det är ingen avancerad kod eller anrop eller virus eller nåt. Tvärt om, det är min egen kod som jag skrev för bra någon månad sedan, typ augusti/september.
Det är faktiskt väldigt märkligt... så jag tänkte, om jag skriver ett långt inlägg på forumet kanske det löser sig?? Ibland tenderar problem att sluta existera då man skrivit på forumet...!! :-)
Det hjälpte inte att skriva till forumet eller sova på saken. Öken...
Vet inte om denna information kan ge någon form av vägledning!!
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: APPCRASH
Programnamn: Dreamweaver.exe
Programversion: 9.0.0.3496
Programtidsstämpel: 4615f4e6
Namn på felmodul: Dreamweaver.exe
Modulens version: 9.0.0.3496
Tidsstämpel för felmodul: 4615f4e6
Undantagskod: c0000005
Undantagsförskjutning: 002db7b7
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: 0a9e
Ytterligare information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Ytterligare information 3: 0a9e
Ytterligare information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
<SELECT NAME="intTemplate" CLASS="text_8pt" ID="intTemplate">
<OPTION VALUE="0"<% IF intTemplate = "0" THEN response.write " SELECTED" %>>URL -- Handskrivna sökvägar</OPTION>
<OPTION VALUE="1"<% IF intTemplate = "1" THEN response.write " SELECTED" %>>Mall 1 -- PDF nere</OPTION>
<OPTION VALUE="2"<% IF intTemplate = "2" THEN response.write " SELECTED" %>>Mall 2 -- PDF över</OPTION>
</SELECT>
Detta går inte att skriva utan man får skriva allt med ASP:
<SELECT NAME="intTemplate" CLASS="text_8pt">
<%
response.write "<OPTION VALUE=""0"""
IF intTemplate = 0 THEN response.write " SELECTED"
response.write ">URL -- Handskrivna sökvägar</OPTION>" & vbCRLF
response.write "<OPTION VALUE=""1"""
IF intTemplate = 1 THEN response.write " SELECTED"
response.write ">Mall 1 -- PDF nere</OPTION>" & vbCRLF
response.write "<OPTION VALUE=""2"""
IF intTemplate = 2 THEN response.write " SELECTED"
response.write ">Mall 2 -- PDF över</OPTION>" & vbCRLF
%></SELECT>
Imponerande!!
Jag har arbetat med Dreamweaver sedan 1997, i runt 15 år, och tydligen är det första gången jag skriver på detta viset. Till saken hör att jag har skrivit denna typen av drop-down meny säkert miljoner gånger. Men tydligen inte på detta viset!! (??)
Min version av DW kanske är lite gammal och detta kanske är åtgärdat i nyare versioner. Det är ju lätt att ta reda på!! :-)
<SELECT NAME="intTemplate" CLASS="text_8pt" ID="intTemplate">
<OPTION VALUE="0"<% IF intTemplate = "0" THEN response.write " SELECTED" %>>URL -- Handskrivna sökvägar</OPTION>
<OPTION VALUE="1"<% IF intTemplate = "1" THEN response.write " SELECTED" %>>Mall 1 -- PDF nere</OPTION>
<OPTION VALUE="2"<% IF intTemplate = "2" THEN response.write " SELECTED" %>>Mall 2 -- PDF över</OPTION>
</SELECT>
Detta går inte att skriva utan man får skriva allt med ASP:
<SELECT NAME="intTemplate" CLASS="text_8pt">
<%
response.write "<OPTION VALUE=""0"""
IF intTemplate = 0 THEN response.write " SELECTED"
response.write ">URL -- Handskrivna sökvägar</OPTION>" & vbCRLF
response.write "<OPTION VALUE=""1"""
IF intTemplate = 1 THEN response.write " SELECTED"
response.write ">Mall 1 -- PDF nere</OPTION>" & vbCRLF
response.write "<OPTION VALUE=""2"""
IF intTemplate = 2 THEN response.write " SELECTED"
response.write ">Mall 2 -- PDF över</OPTION>" & vbCRLF
%></SELECT>
Imponerande!!
Jag har arbetat med Dreamweaver sedan 1997, i runt 15 år, och tydligen är det första gången jag skriver på detta viset. Till saken hör att jag har skrivit denna typen av drop-down meny säkert miljoner gånger. Men tydligen inte på detta viset!! (??)
Min version av DW kanske är lite gammal och detta kanske är åtgärdat i nyare versioner. Det är ju lätt att ta reda på!! :-)
Det där är ju bara sjukt. Har du prövat att skriva koden som får DW att krascha för hand, dvs ingen copy/paste?
Btw, Augusti är för övrigt snart FYRA månader sedan, inte "någon". :P
Jag har arbetat mycket med detta och det var när jag skrev om all kod och kom till detta momentet som samma fel uppenbarade sig IGEN. Men nu i ett nytt dokument. Aningen frustrerande!!
Jag skrev för hand, ingen copy/paste. (Jag har prövat också det, via Anteckningar.)
det är min egen kod som jag skrev för bra någon månad sedan, typ augusti/september.
Det skrev du i slutet av November. ;-)
Dessutom gjorde jag bort mig själv. Det är ju december nu och det hade jag helt glömt bort. augusti är alltså nu fyra månader sedan.