Jag sitter här med en dator som har några år på nacken. Den har intel qore 2,40 GHz och ett gforce 8600 kort och Vista som OS. Så jag ser inte datorn som något helt omodernt. Jag har nu börjat att få problem vid uppstarter att datorn låser sig efter en stund och i bland redan vid inloggningbilden. Har den klarat av att fungera i ca 3-4 vid uppstarten så klarar det sig utan att datorn sedan låser sig utan det är alltid i början som låsningen sker. Nu har den även vid uppstarter innan inloggning börjat starta om sig själv. Troligtvis är det ett grafikproblem som ställer till det och det jag funderar på är vilken lösning jag ska ta till och det är två som jag funderar över.
Den dyra är att skaffa en dator som klarar av FSX (Flygsimulering) och ta den jag har nu till det som kontorsdator då jag har W7 på den.
Den billiga är att skaffa W7/8 till struldatorn och hoppas på att jag på så sätt kommer ifrån dessa problem. Frågan är hur stor sannoliken är att jag inte blir av med problemen om jag uppgraderar OS:et?
Ny dator eller nytt OS?
0 svar · 573 visningar · startad av Thord