SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Finns det någon här som har erfarenhet av BackupExec?
Har ett litet problem som är konstigt.
Har ett externt NAS på 2TB som tar emot alla backuper,
och jag har olika retention på jobben ( weekly, monthly , yearly ).
Säg att jag har kört 5 jobb med weekly,
då har jag massa data som ska skrivas över efter 1 vecka.
Men så gör den inte, utan den fyller hela disken först innan den ens försöker
skriva över den datan.
Datan står antingen som Overwritable eller " Not appendable (disk full) ".
Varför skrivs den inte över direkt?
Är det någon inställning som jag kan ändra?
Jag vill att såfort en data har gått ut, så ska den skrivas över.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Jag får huvudvärk av BackupExec bara jag tänker på det. I korta drag såsom jag kommer ihåg det lade jag upp 1 jobb som kördes måndagar med en full backup, sedan körde jag inkrementiell backup följande 6 dagar. Nästa vecka körde jag ett nytt backupset med full backup på måndag och sedan inkrementiell backup följande 6. Så roterade jag under 4 veckor och startade sedan om. Sedan kan du ställa in en "data protection time" eller liknande på backup-setet som talar om hur lång tid det måste gå innan backup-setet får skrivas över. Sätt den på typ 2 veckor så att den är över tills nästa gång backup-setet skall användas. Jag har för mig att denna står på "infinite" som default, och det får den effekt som du nämner.
Hoppas det hjälper. (Annars rekommenderar jag rsync :) )
SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Jag har också fattat det precis som du beskriver det,
ska nu installera om programmet och sen ska jag kolla data protection.
Just nu verkar det som att den fyller hårddisken,
och när den är full, DÅ försöker den använda gammal data.
Problemet är att den inte KAN återanvända det om den blir 100% full.
Så tror även att om jag sätter en gräns att det minst måste vara 10GB ledigt så kanske det funkar.
Men ska pröva inställningen du pratar om där! :)
LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg Under Device and Media på Properties för jobbet kan du välja Overwrite, Append-Overwrite eller Append-Terminate för "When the job begins".
Väljer du Overwrite där ska den börja skriva över så fort den kan. Append-Overwrite är standard, som säger att den kör Append så länge det går.
Vad har du för inställning där?
SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Den var ställd på "Append to media, overwrite if no appendable media" ...
Jag har alltid uppfattat "Overwrite" som att den skriver över även om det är skyddat!
LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg Det beror på din Overwrite protection. Om du kollar Tools->Options, sen under Media Management. Väljer du "None" där kommer Backup Exec skriva över allt hej vilt, men så länge den är på minst Partial kommer Backup Exec inte skriva över saker under "Overwrite protection period". Partial är standard vill jag minnas, och det innebär att den kommer fråga användaren innan den skriver över något som fortfarande är i sin "Overwrite protection period".
SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Partial står den på! :)
Grymt! Detta kommer bli asbra nu haha
Haft problem som tusan med detta :(
Nu ska jag bara få ihop en 11d-release som faktiskt inte står konstant i qeued.. ha ha
SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Kan jag ta bort detta?? :P
SoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Jag poppar denna tråd igen, då jag har en ny fråga om BackupExec.
Ibland fastnar ju programmet på ett frågetecken,
så att man måste ta "Respond to alert".
Kan den inte maila om det kommer upp frågor?
Har nu ett jobb som gick i fredags som jag upptäckte nu att den frågade saker ..?