När man startar burken står det bara "out of range" på skärmen har jag fått det förklarat av en förtvivlad vän.
Vista Ultimate och widescreen-skärm.
Vad kan felmeddelandet bero på?
Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt
15 svar · 1 749 visningar · startad av Lasse H
När man startar burken står det bara "out of range" på skärmen har jag fått det förklarat av en förtvivlad vän.
Vista Ultimate och widescreen-skärm.
Vad kan felmeddelandet bero på?
Trådlöst som får signal?
Är modemet på?
Startat om det?
Funkar i felsäkert läge....
Kan det var att skärmupplösningen ställts in för högt?
Gå in i felsäkert läge och ta bort grafikkortet från enhetshanteraren och starta om, Windows kommer då att hitta grafikkortet på nytt, installera det och välja en upplösning som fungerar.
Gå in i felsäkert läge och ta bort grafikkortet från enhetshanteraren och starta om, Windows kommer då att hitta grafikkortet på nytt, installera det och välja en upplösning som fungerar.
Räcker (har jag för mig) att sätta det i felsäkrat läge och startar om datorn.
Det är möjligt, jag har inte sett problemet sen typ Windows 2000 :)
Det ska provas i morgon.
Starta om i felsäkert läge är visst redan provat dock.
Det ska provas i morgon.
Starta om i felsäkert läge är visst redan provat dock.
Ja, men har du provat att ändra skärmupplösning i det läget?
nödlösning kan ju vara att trycka Win+P, Högerpil, Enter! :) då ska den spegla bilden och då ställer den ner den till en upplösning som funkar på andra utgången (för det brukar ju finnas en sådan). Sedan kan du se bilden iaf och ändra inställningarna och sedan samma fast vänsterpil så kanske det funkar igen.
Funkar till att börja med sedan minns den förra inställningen igen...:-(
Nej.
nödlösning kan ju vara att trycka Win+P, Högerpil, Enter! :) då ska den spegla bilden och då ställer den ner den till en upplösning som funkar på andra utgången (för det brukar ju finnas en sådan). Sedan kan du se bilden iaf och ändra inställningarna och sedan samma fast vänsterpil så kanske det funkar igen.
Det förstod jag inte riktigt :q
testa bara att trycka så, det borde hända iaf något :)
testa bara att trycka så, det borde hända iaf något :)
aha men det finns ingen extraskärm där tyvärr..