Tyvärr har nåt snille bland utvecklarna av TB kommit på att den ska konfigurera nya konton automatiskt. Tyvärr funkar det dåligt.
När du skapar nytt konto, låt TB söka olika inställningar själv en stund. När den bestämt sig är det bara att ändra i de förslag (IMAP, POP3, olika portar osv) den ger och spara.
Det är förbannat irriterande när man är van andra epostklienter. Men när man äntligen kommit igenom det där, så är den jäkligt bra.
När du skapar nytt konto, låt TB söka olika inställningar själv en stund. När den bestämt sig är det bara att ändra i de förslag (IMAP, POP3, olika portar osv) den ger och spara.
Hmmm.... Ja, om jag bara kom till den rutan att det går att välja POP eller IMAP skulle jag vara glad!!! :-)
Ibland är öppen mjukvara helt befriad från detta med användarvänlighet. Trodde dock inte Thunderbird var en av dessa mjukvaror...!?
Hmmm.... Ja, om jag bara kom till den rutan att det går att välja POP eller IMAP skulle jag vara glad!!! :-)
Ibland är öppen mjukvara helt befriad från detta med användarvänlighet. Trodde dock inte Thunderbird var en av dessa mjukvaror...!?
Hej
Kolla in den här länken, kanske hjälper. Valde support på Thunderbird sidan sen configure an account och på den sidan hittade jag FAQ to change IMAP to POP. Läs båda dem så tror jag det löser sig. Annars är deras nya funktion att man inte skall behöva göra något, enbart skriva mail och lösenord sedan fixar TB allt.