Har köpt en Plexgear 35mm filmskanner på Kjell och Co. Tyvärr lyckas jag inte installera programvaran. Det följde med en cd-skiva med manual och mjukvara men det fungerar inte. Nu har jag laddat ner en ny programvara från KoC. Inte heller denna fungerar.
Någon som kan ge mig ett tips?
Plexgear 35mm filmskanner
6 svar · 8 360 visningar · startad av MormorC
Har åxå en sån men inga problem att installera så tyvärr kan jag inte hjälpa dej...
Lycka till iaf!
Kör du Windows och i så fall vilken version (XP, Vista, 7) samt är det 32- eller 64-bitar?
Har du pratat med de på KoC? Eftersom de säljer den så är det stor chans att de känner till om andra har haft samma problem.
Tydligen har det varit problem med skannern. Vi fick en ny som fungerar. Det var visst problem med själva skannern
Ok!
Jag hade problem med min åxå kom jag på, men har haft problem med min C-Pen åxå, fast det var i min gamla dator. Var till Kjelles där den funkade (!) och när jag kom hem funkade den där åxå så i det fallet var det nog datorn som var knepig.
Bra att det funkar för dej nu iaf. Är ju en jättebra grej att få in sina gamla dior!
Ovanstående svar till både The Hulk och MormorC.
mvh
Börje
Plexgear 35 mm
Hur hitta driverutiner till plexgear , och var , jag har ingen wireless uppkoppling.
Vem kan hinta mig dit ?
Aarne