jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg Jag har, efter ett smärre haveri, blivit av med funktionen "grafik" på min bärbara HP.
Det verkar inte bättre än att grafikkortet på något sätt lagt av. Den startar helt enkelt inte.
Nåja, till saken:
Jag vill ha mina bokmärken som jag hade i chrome.
Hårddisken funkar, och den sitter just nu inkopplad i ett usb-kabinett.
Följande filer har jag lokaliserat som de som är bokmärkena:
H:\Users\Patric\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Bookmark
och
H:\Users\Patric\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Bookmark.bak
Båda är ändrade samma dag som datorn behagade att lägga av.
Nu är frågan, hur i hela friden får jag in dem i nya datorn?
Någon som försökt?
Jag vet att det finns ett alternativ att man kan göra en cloud-backup, men då måste jag ju som sagt använda datorn som nu är .. död.. och det går ju inte!
BuddazMedlem sedan dec. 2009308 inlägg I firefoxen kan man importera bokmärken gissar på något liknande i chrome, använder inte den fast jag har testat. Är inte ett dugg intresserad av den, gillar hellre min gamla eldräv. Hittade något på nätet om att importera via fil:
http://www.pconline.se/artiklar/byt-webblasare-sa-flyttar-du-bokmarken/
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg Har du testat att helt sonika kopiera över filerna och skriva över eventuella befintliga filer i din nya Chrome-installation?
Kör igång synkningen mot ett Google-konto sen så sitter du säkert om skiten brakar igen, jag håller allt synkat och det är vansinnigt skönt att bara kunna installera Chrome och dra igång synken så installeras alla tillägg, bokmärken, teman, sparade fält (adresser osv) och inställningar automatiskt.
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg
jofawe skrev:
H:\Users\Patric\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Bookmark
Kopiera filen och lägg den i motsvarande mapp på den nya datorn? "You can directly backup this file. To Synchronize your bookmarks to a new comptuer, just copy the file to the same folder on your new computer, and then restart Google Chrome, all of your bookmarks will now be there!" Källa
BuddazMedlem sedan dec. 2009308 inlägg Bara en lite fråga off topic, orkar bara inte starta nu tråd. Finns det något liknande till forefoxen, posta gärna länk. Använder firefox beta7 än så länge tills nästa kommer, sägs komma ut under veckan. Lite ny på den nya versionen, den gamla kan jag utantill.
BuddazMedlem sedan dec. 2009308 inlägg Bara en lite fråga off topic, orkar bara inte starta ny tråd. Finns det något liknande till forefoxen, posta gärna länk. Använder firefox beta7 än så länge tills nästa kommer, sägs komma ut under veckan. Lite ny på den nya versionen, den gamla kan jag utantill. Listade ut det själv. Det var krångligt på chrome om man bara tittar på det.
jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg Ja jäkla va lätt det var!
Jag måste ändå inflika att jag provade göra som så att jag kopierade de gamla filerna, över de som är på andra datorn.. men det funkade inte.. då.
Men nu funkade det!
TACK för hjälpen!
Nu blire sync till molnet.. direkt! :D