Det där låter ju sämst. Man kan tycka att dom borde kunna fixa det snabbare.
Om det bara är antivirus du menar så finns det ju flera gratis alternativ.
Själv kör jag med: http://free.avg.com/ww-en/download-avg-anti-virus-free
Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt
5 svar · 1 626 visningar · startad av Kalle M
Har köpt en förnyelse av prenumeration på norton.
Den gick ut 11 november.
Kan det alltså ta upp till 2 veckor innan jag kan aktivera min norton igen? Eller har jag missat nåt? Jag har betalt beloppet som ska betalas och när jag går in på ordern på nortons sida så står det att ordern är vilande.
Tar det lite tid ? Lite jobbigt vara utan programmet.
Fått mail där det står bla följande:
"Din beställning har tagits emot och väntar på betalning. Din beställning levereras då betalningen har registrerats och godkännts. Ett e-postmeddelande skickas som bekräftelse då detta skett. Kontrollera beställningen och betala snarast. Om vi inte har mottagit någon betalning innan december 8, 2010 annulleras beställningen".
"När du har gett banken all relevant information är du klar! Nästa steg sköter vi! När betalningen har behandlats kommer vi att behandla din beställning och skicka en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till två veckor att slutföra beställningen efter att vi har fått en mottagningsbekräftelse på pengarna."
Det där låter ju sämst. Man kan tycka att dom borde kunna fixa det snabbare.
Om det bara är antivirus du menar så finns det ju flera gratis alternativ.
Själv kör jag med: http://free.avg.com/ww-en/download-avg-anti-virus-free
När och hur betalade du? Beroende på hur du betalade så kan det ta någon dagar innan mottagaren får pengarna.
Att det skall ta upp till två veckor tycker jag verkar konstigt, flytt av pengar går snabbt i dagens läge.
Hej
Du är inte den första som har det problemet. Sedan för det andra kan norton slänga sig i vägen, ok jag hade norton 360 i två år sedan när jag inte ville ha det mer och gick över till avg+zonealam kan bara säga såhär varför betala nortons dyra kostnad när du får exakt samma via de nämnda gratis programmen. Hade norton 360 innan för jag tyckte inte gratis programmen var så säkra för några år sedan men idag är de lika bra som de som kostar flera hundra lappar. Utvecklingen går framåt. Annars i fortsättningen om du nu skall ha norton igen så gå lika väl in i en vanlig data butik går så mycket snabbare, deras nät tjänst är sega och jobbiga.( Lite synpunkter som jag har efter att varit norton användare vilket jag inte kommer att vara mer i fortsättningen).
MVH
Buddaz
Hej
Du är inte den första som har det problemet. Sedan för det andra kan norton slänga sig i vägen, ok jag hade norton 360 i två år sedan när jag inte ville ha det mer och gick över till avg+zonealam kan bara säga såhär varför betala nortons dyra kostnad när du får exakt samma via de nämnda gratis programmen. Hade norton 360 innan för jag tyckte inte gratis programmen var så säkra för några år sedan men idag är de lika bra som de som kostar flera hundra lappar. Utvecklingen går framåt. Annars i fortsättningen om du nu skall ha norton igen så gå lika väl in i en vanlig data butik går så mycket snabbare, deras nät tjänst är sega och jobbiga.( Lite synpunkter som jag har efter att varit norton användare vilket jag inte kommer att vara mer i fortsättningen).
MVH
Buddaz
Är andra året jag förnyar på nätet. Förra gången inga problem och jag fick bekräftelsemail direkt. Nu denna gången vet jag inte vad dom sysslar med. Det innebär att man bör förnya 2 veckor innan tiden går ut. Får väl ta detta året också eftersom jag betalat och sedan ta en funderare.
Jag betalade genom deras plusgiro på nätet den 10 november. Ska gå in se om jag kan ifrågasätta på deras chatt imorgon kväll. Lite irriterande måste jag säga.