@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag har en WD Elements backupdisk som jag har varit nöjd med. Åtminstone trodde jag det tills jag blev tvungen att göra en restore på ett projekt som jag råkat radera. Då visar det sig att Western Digitals förbannade backupprogram WD SmartWare exkluderar en hel drös filtyper från backupen.
Det innebär bland annat att inga .vb-filer tagits backup på överhuvudtaget. x(
Jag är alltså rätt rökt vad gäller denna backup. Jag är dock glad över att jag kört över backup med SyncToy också - även om det var ett tag sedan sist.
Jag behöver alltså byta ut WD SmartWare mot något som automatiskt och hela tiden tar backup på allt - antingen hela min disk - eller mappar som jag själv väljer.
Idéer? Om programmet kostar en del är det säkert inget problem. Min data måste ju vara säker, för böveln!
Mvh och tpf,
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Varför inte schemalägga jobb med Robocopy
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Använder mig av Paragon. http://www.paragon-software.com
Inte så dyrt, och det har funkat bra för mig.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Robocopy verkar vara teh shit!
Man lär sig mycket på wF!
Jag återkommer - thanx, dudes! :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Robocopy passade inte mig riktigt. För komplicerat - jag orkar inte hålla på med commandline-tools - inte heller hittade jag något bra gui.
Jag kör tills vidare med Microsoft SyncToy, men det är djävligt långsamt - och kopierar inte filer som är låsta.
Så: önskemålen kvarstår: backup automatiskt och konstant.
Fler förslag? (Jag håller på att läsa in mig på Paragon, tack för förslaget!)
Mvh och tpf,
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Ett tips.
Håll lite koll på http://giveawayoftheday.com , det är ganska ofta dom delar ut gratislicenser till backup program som egentligen kostar.
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg
Pedda skrev:
Ett tips.
Håll lite koll på http://giveawayoftheday.com , det är ganska ofta dom delar ut gratislicenser till backup program som egentligen kostar.
Och nu är dagens erbjudande ett backup program. ;)
(Paragon System Backup 10 Special Edition)
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg
Pedda skrev:
Och nu är dagens erbjudande ett backup program. ;)
(Paragon System Backup 10 Special Edition)
Noterbart dock att programmen bara är giltiga inom 24-timmarsfönstret, laddade hem en del program därifrån förra sommaren för senare installation men då var det för sent.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Kanoners, tack för tipset! Jag håller på att installera nu. :)
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Notera denna texten om "giveawayoftheday" licenserna:
F.A.Q skrev:
Is GOTD a trial?
Every program we give away is not a trial. We provide you with full-functioning registered version of software titles.
There are two points you need to remember:
\* you have to install AND activate/register the product according to instructions given in the readme.txt file attached to every GOTD package.
\* it should be done while the giveaway offer for the software is still on (within 24 hours).
Still we do not provide you with the lifetime license in terms of the fact that our package can be used to install the program on giveaway date only. It means that you will not be able to re-install the program after PC crash or install the program on another PC after the giveaway day is over.
Speciellt det i fetstil vilket kan göra det svårt att få tillbaka en backup efter en crash.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Programmet verkar inte heller fungera på min "data". en konstig ikon nere i tray som inte reagerar på någon sorts klick - och inget i startmenyn man kan klicka på för att konfigurera eller köra.
Jag undrar, jag... :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Men moget. Programmet går inte att köra - och det går heller inte att avinstallera. Installshield kraschar när jag försöker avinstallera. So much for "gratis är gott!". Hata gratis!
BuddazMedlem sedan dec. 2009308 inlägg @ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag kan tänka mig vad som helst, men jag har inte tid att sitta och testa en massa. Så helst vill jag ha tips om de program ni använder. :)
Ska kolla igenom listan så fort jag får möjlighet (kör en fulbackup under tiden. ;-) )
Thanx!