webForumDet fria alternativet

IRC klient till MAC

6 svar · 615 visningar · startad av peppar

pepparMedlem sedan dec. 2001822 inlägg

Jag hittar ingen bra IRC klient för att köra på min Mac. Jag är van att köra mIRC + NBSIRC på PC.

Dom få Mac varianter jag har hittat är faktiskt riktigt usla...

Jag har provat xIRC bla...

har ni några bra tips. Jag har inget emot att betala för programmet, så länge det liknar mIRC någorlunda...

GunnarDMedlem sedan juni 20014 250 inlägg

Har du tittat på Chatzilla, jag tycker den är rätt trevlig.

Chatzilla är ett tillägg till firefox.

aronMedlem sedan mars 2004487 inlägg

Om du kör Firefox redan kan http://en.wikipedia.org/wiki/ChatZilla vara ett enkelt alternativ.

Jag har ingen egen erfarenhet av mac, men tror att detta kan vara bra grejor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Colloquy_(IRC_client)

pepparMedlem sedan dec. 2001822 inlägg

Det verkar lovande, verkar inte som jag kan ansluta mot Quakenet... med chatzilla :/

colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg

Colloquy är nog den som är modernast och trevligast på Mac OS X, kör du adium som IM-klient kan du även integrera IRC där, det är inte riktigt perfekt men funkar.

Annars har du ju alltid irssi.

aronMedlem sedan mars 2004487 inlägg

colione skrev:

Annars har du ju alltid irssi.

Verkar ju bökigt som tusan att installera från "fink" eller den där macports sidan, finns det nått enkelt alternativ jag inte ser, eller antas det att man ska vara pro om man vill köra irssi?

colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg

aron skrev:

Verkar ju bökigt som tusan att installera från "fink" eller den där macports sidan, finns det nått enkelt alternativ jag inte ser, eller antas det att man ska vara pro om man vill köra irssi?

Jag brukar inte köra irssi lokalt, utan på en server som jag sshar till, om jag startar irssi i screen eller tmux kan jag alltid återansluta till samma session och vara konstant online.

Genererad på 377 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb