När jag startar outlook sätter programmet igång och laddar ner en massa gammal e-post som jag en gång har öppnat. All post kommer en gång till???
Nu när jag öppnade programmet fick jag 82 brev i min inkorg, dessutom var över 70 brev som jag tidigare fått. Vad är det som är felinställt? Någon som vet?
Dessutom får jag upp en ruta, se bifogad fil. Vad är det som är fel?
Jag har bara haft outlook tre dagar så det är kanske en massa inställningar som ska göras.
Hoppas någon kan hjälpa innan jag får spel.
Microsoft Outlook 2010
5 svar · 1 329 visningar · startad av MormorC
Gåt till inställningar för ditt emailkonto. Klicka "More settings" eller motsvarade om du har svensk Outlook. Där har du en inställning som heter "Leave a copy of messages on the server". Du kan antingen bocka från den helt eller modifiera när de ska tas bort.
Tack för ditt svar! Jag undrar nu varför man ska lämna en kopia på servern? Och varför skickas den till mig igen när jag öppnar e-posten?
Det finns två vanliga sätt att kolla mail i din situation. POP3 och IMAP. Med POP3 så hämtar du ner mailen till din lokala maskin. Vanligast då är att de samtidigt raderas från servern. Ibland kan man dock vilja ha dem kvar ett tag, t.ex. om du har en tillfällig klient eler om du vill hämta hem dem för att läsa offline (dvs utan att du har internet-anslutning). Med IMAP läser man alltid mot servern (förenklat).
Jag kör bara IMAP på mina konton (förutom exchange) eftersom jag vill samla alla mina email centralt.
Tack för ditt svar! Nu fattar även en gammal tant hur det ligger till.
Länkar i Outlook 2010
I vissa meddelande finns det länkar som man kan följa. Det har tidigare gått bra i Windows mail men nu nör jag har Outlook och klickar på länken får jag upp en meddanderuta , se bifogad fil, med att det inte fugerar. Var ställer jag in så det fungerar?