webForumDet fria alternativet

Delad mapp i nätverk

Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt

3 svar · 601 visningar · startad av Thord

ThordMedlem sedan sep. 2000685 inlägg

Hej alla, jag sitter här med två datorer. En med Vista och en med W7. På min W7 burk har jag Flightsimulator installerat och på min Vista maskin ska jag installera program som ger väder och loggar den tid jag flyger för "mitt bolag". För det så ska jag använda något som heter WideFS som ska sköta mycket trafiken mellan de två datorerna. Jag har då delat ut mappen FS9 för att WideFS ska kunna hitta FS på den dator jag ska ha för simulatorn. Men jag kommer inte åt den mappen. Alla andra delade mappar som W7 delat ut själv kommer jag åt hur lätt som helst utan problem, men till FS9 mappen så klagar Vista maskinen på att det inte är rätt inlogg och jag har på W7 burken satt att jag inte ska ha något inlogg för att komma åt delade mappar. Så vad är det jag missar. :q

Inlogg.JPG
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Så vilka rättigheter finns där nu? Har du satt Everyone med rättighet att komma åt mappen? Både för utdelning och ntfs (katalogrättigheter).

Delat

Hoppas bilden kan säga allt dom behöver sägas.

inlogg2.PNG

Jag har fortfarande inte hittat någon lösning på mitt problem och hänvisningen är alltjämt till felaktigt inlogg. Var och hur kan jag kolla upp det? Nu har inte jag satt någon inlogg på den dator jag försöker komma åt och det är bara en användare på den datorn. På den dator jag försöker komma åt ifrån finns det två användare men inget lösen. Men i skrivandets stund så kom jag på att jag har provat från en laptop som bara har en användare och inget lösen och får samma problem.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)