webForumDet fria alternativet

Photoshop Elements körs i bakgrunden.

Program & appar

2 svar · 2 268 visningar · startad av Poteta

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg
Frågan#1

Tjo!
Jag köpte tidigare idag ett paket med Adobe Photoshop Elements 8 och Premiere Elements 8. Båda programmen installerades för kanske tre timmar sedan. Efter installationen är datorn trög som attan och fläkten rusar på högvarv med någon minuts mellanrum. I Aktivitetshanteraren ser jag att ett program som heter ElementsAutoAnalyzer.exe är boven i dramat. Den tar allt mellan 20-80% av processorkraften.

Någon som känner till detta? Kommer det att vara så länge eller är det bara nu i början? Vad tusan är det programmet gör? Jag gillar inte program som startar utan min vetskap men om någon kommer med en bra förklaring får det väl vara kvar en stund.

/edit
Jag använder Win Vista om det spelar någon roll.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Comment: Elements auto analyzer is from Adobe Photoshop and Premiere Elements 8, it is a program that runs to analyze photos and video for quality and looks for faces. If you want to stop the auto analyzer running on startup - you have to run Photoshop or Premiere Elements, choose "Organize", choose "Organizer", choose "Edit > Preferences" and choose "Auto-Analyzer Options". There you can uncheck "Run Analyzer on Start Up" (and you might want to uncheck "Analyze All Media in Catalog Automatically". Then click "OK".

http://systemexplorer.mistergroup.org/fileinfo2/elementsautoanalyzer.exe.html

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Det känns som jag kan leva utan den funktionen. Tack! :)

364 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
232 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)