Söker ett gratis och pålitligt program för att hitta/rensa dubbletter på datorn. http://www.easyduplicatefinder.com/ har jag hittat som lär vara bra men men kostar lite väl mkt för en rensning ;)
TC återkommer allt som oftast när det handlar om filhantering trots det är flera år gammalt och ser ut att komma från tidigt -90 ;) Kan man skanna en specifik folder med undermappar i TC och använder den någon säker metod och inte ex bra jämföra namn på filerna? Är resultatet pålitligt? Eftersom det handlar om att radera filer vill man gärna att programmet vet vad de gör.
TC återkommer allt som oftast när det handlar om filhantering trots det är flera år gammalt och ser ut att komma från tidigt -90 ;) Kan man skanna en specifik folder med undermappar i TC och använder den någon säker metod och inte ex bra jämföra namn på filerna? Är resultatet pålitligt? Eftersom det handlar om att radera filer vill man gärna att programmet vet vad de gör.
Japp, det är härligt retro och ett av de första program jag installerar på nya datorer, använder det jämt. :)
Du kan söka var du vill (och förstås även peta in t ex *.mp3 i sökfältet om det är just såna filer du vill hitta). Sen kan man bocka i tre olika val för dubblettsökning: matcha namn, storlek och/eller innehåll (det sistnämna valet misstänker jag dock dramatiskt ökar söktiden).
Efter att sökningen är klar får man upp en lista med resultat, men man kan även be programmet att presentera listan som om det vore en mapp, vilket gör att du kan utföra alla de vanliga funktionerna på filerna i listan (som att sortera om efter storlek, etc.)
De heter DupFinder och SeekSame. Googla så hittar du flera ställen att ladda ner dem.
Superenkla och effektiva, kommer inte ihåg vilken jag tyckte var bäst.
Med denna mjukvara kan onödiga kopior av filer enkelt tas bort via automatiska sökningar. Kan söka på olika kombinationer som till exempel samma filnamn eller samma innehåll men olika filnamn.