webForumDet fria alternativet

Musikspelare där man inte kan byta låt?

Program & appar

6 svar · 743 visningar · startad av Quid

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg
Frågan#1

Hur många gånger har man inte varit på fest där musiken sköts av dator med t.ex. media center eller spotify? Enkelheten gör att alla kan vara med och välja musik vilket i sin tur leder till att man väldigt sällan får höra klart en hel låt... och det tycker jag är sjukt irriterande!

Är det någon som känner till en programvara för Windows där man enkelt kan leta fram musik och lägga till en spellista, men samtidigt låsa så att det inte går att byta låt mitt i?

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Hade samma dilemma en gång. Hade omfattande spellista särskild skapad för festen av en polare som är en hävert på sånt. När vi hade startat den drog jag helt enkelt ur kabeln till bildskärmen och gömde den.

Low tech solution, men perfekt.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

dra igång en skärmsläckare med lösenord.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Danne V skrev:

Hade samma dilemma en gång. Hade omfattande spellista särskild skapad för festen av en polare som är en hävert på sånt. När vi hade startat den drog jag helt enkelt ur kabeln till bildskärmen och gömde den.

Low tech solution, men perfekt.

Nicrosoft skrev:

dra igång en skärmsläckare med lösenord.

Fast jag vill ju att folk ska få välja musik själv, bara att dom inte kan bryta en annans låt, utan att deras låtar läggs till i spellista och spelas upp när det är dags.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Squeezecenter har en Partygrej. Kanske har jag sett det i MonkeyMusic också!
Kan vara värt att kolla.

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm..

Spotify har ju ett API så helt ogörbart är det nog inte ;)

Förmodligen kan man utgå från t.ex. http://developer.spotify.com/en/libspotify/docs/jukebox_8c-example.html och bygga en sådan app själv ...

... men kan man inte helt enkelt köra musiken via spotify från en dator (eller t.ex. en iphone), och sedan låta folk "meka playlist" på samma konto men på en annan dator där audio är avstängt (har iofs inte etstat hur ofta playlists synkas - men det kanske kan vara en tanke att prova) ?

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Skriv en lapp där det står "Byte av låt = bestraffning" med en gurka och ett paket grovsalt bredvid. Hur svårt kan det vara att bara låta bli att byta?

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)