webForumDet fria alternativet

*** har slutat fungera - Stäng program

1 svar · 1 376 visningar · startad av Jerpa

JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Pluggar för närvarande till CNC-tekniker med CAD/CAM.
Vi har fått en studentupplaga av SolidWorks och visst, det fungerar. Men precis när programmet har startat får jag upp en ruta att det har blivit nåt fel och en Avbryt-knapp. Låter jag denna vara så får jag upp nästa ruta.
SldWorks har slutat att fungera. Stäng Program.

Klickar jag på knappen stängs alltså programmet ner.
Drar jag däremot undan fönstret kan jag fortsätta jobba som vanligt.

Har även fått prova en premiuminstallation av programmet, men det blir samma sak.

Någon orsak till varför det stäng kommer inte upp.
Har även uppmärksammat att det är fler program som får upp denna "har slutat fungera" Stäng program. Bland annat Spotify, dock bara en gång och ATI Catalys Control Center vid varje uppstart av datorn.

Så varför detta?

Edit: Muspekaren blir även fel. Toppen av pekaren är inte där den borde vara. Oftast är mitten på ritikonen spetsen och det är jäkligt svårt att träffa rätt på alla linjer. Den döljer även vissa prickar som man ska komma åt och dra i. Uppkommer detta enbart för att programmet inte egentligen fungerar.

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Troubleshooting

http://www.scottjbaugh.com/Tips_Tricks/Troubleshooting_a_Crash_Prone_System.htm
This article offers some troubleshooting tips to help you tame a crash-prone system. The focus will be on maintenance related solutions, best practices, rules of thumb, and a checklist to help you find the source of the errors.

Använd Google translate för lite översättning. Förhoppningsvis upptäcker du felet, då det kan vara pga flera orsaker.

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)