Jag letar efter ett program som man kan lösenordsskydda en/flera mappar i Windows XP. Jag har testat några redan men när man skriver in lösenordet så låses mappen upp och sen måste man låsa den igen. Jag vill alltså att man ska behöva mata in ett lösenord för att öppna mappen och se innehållet. Låsningen ska alltså ligga kvar hela tiden och måste matas in varje gång man ska in i mappen.
Funktionen ska även fungera över nätverk utan att behöva installera programmet på varje klientdator.
Jag letar efter ett program som man kan lösenordsskydda en/flera mappar i Windows XP. Jag har testat några redan men när man skriver in lösenordet så låses mappen upp och sen måste man låsa den igen. Jag vill alltså att man ska behöva mata in ett lösenord för att öppna mappen och se innehållet. Låsningen ska alltså ligga kvar hela tiden och måste matas in varje gång man ska in i mappen.
Funktionen ska även fungera över nätverk utan att behöva installera programmet på varje klientdator.
Något tips om ett sådant program?
Jag testade ett sådant program för en massa herrans år sedan, det följde med nån cd från nån datatidning, Folderguard junior (Folderguard jr).
Det fungerade alldeles utmärkt men det var nån testversion så man fick en symbol i aktivitetsfältet eller hur det var, troligen så var detta till Win98 men kanske funkar eller finns reviderad till Xp. Detta kan jag isf varmt rekomendera, det var dessutom enkelt att använda.
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2