Ska erbjuda min 5 åringa systerson en dag vid datorn. En tanke som slog mig vore att köra lite LAN med grabben, men vad kan passa? (Quake, Duke Nuken och liknade spel passar inte :-)
Spelet ska avra processorsnålt med tanke på modell av PC maskiner jag har.
Grabben spelar just nu mycket Star Wars på Legos hemsida. Jag har ingen ratt eller joystick att erbjuda honnom. Det är tangenter som gäller.
Tror att båda är lite för avancerade för denna 5åring. Skjuter man ska skotten träffa direkt, inte ta en stund inna dom träffar om du fattar. Dock ska jag helt klart lägga upp Liero för egen del ;-)
Tänker mig ett FPS (First Person Shooter) sepl, eller där man ser sin karraktär i 2 person kanske. (vilket han är van att spela då Star Wars lego bygger på den styrningen)
Bilspel (kanske radiobilar om det finns) skulle funka, men mister ju lite charm utan ratt och med enbart tangenter.
Har någon tipps på fria och processor-snåla spel (helt okej om dom är lite äldre) som passar mindre ?
Hugo tänker jag på och ska försöka hitta, men det borde väll finnas flera ?
Inget lan-spel vad jag kan minnas men man kan köra upp till 4st (även fast det buggar väldigt mycket då).
Slick's n Slide - Ett bilspel där de första versionerna bara handlade om att åka runt banan. I de senare så pulade de in bensin, vapen och andra saker.
Dock vet jag inte om man får igång det nu, men man borde tycker jag. Man kan även ställa in hastigheten på spelet. Minns att när man skaffade bättre dator så gick spelet grymt fort.
Spelet finns gratis att hämta och man kan även ladda ner extra banor, tror vi hade tunt hundra då vi höll på med detta.