MobledMedlem sedan sep. 20093 inlägg Hej, det är såhär att jag har ett problem. Jag vet vad för problem det är för att jag vet hur man ställer in det i Windows XP men inte en aning i Windows 7.
När jag har en mikrofon inkopplad så spelas ljudet in hela tiden istället för att bara spelas upp när den ska. i Windows XP var det bara att bocka i rutan med microphone. Jag har inte en aning hur jag ska göra. Det är detsamma i Vista och Windows 7 så någon där ute borde ju veta hur man gör =)
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Vad ser du om du klickar på ljudsymbolen och högerklickar Där finns inspelningsenheter.
MobledMedlem sedan sep. 20093 inlägg jo jo, jag förstår ju det. Men Jag hör ljud från mikrofonen konstant om du förstår vad jag menar..
Är det samma eller en ny dator? Kan kanske vara så att du har ett "dåligt" ljudkort (Särskilt om det är en laptop) som bara har ett läge. Jag har inte provat varken Vista eller 7, men har du kollat i menyerna om det går att visa flera volymkontroller än vad som syns som standard? Om det är ett någorlunda vettigt ljudkort bör det finnas två kontroller för mikrofon, en för inspelning och en för uppspelning (Att mik-ljudet förstärks tillbaka till högtalarna.)
MobledMedlem sedan sep. 20093 inlägg Har x64 och stationär. ljudkortet är: creative audigy 2 zs.
Jag har fixat problemet dock, laddade hem -> SB Audigy Series Support Pack 2.5
och det fixade sig. var väll bara att Windows 7 inte riktigt hade något bra stöd för Creative Audigy.. Tack ändå för hjälpen gubbs