Är på jakt efter en recoveryskiva (på Engelska) till en HP 530 Notebook PC
HP är inte villiga att hjälpa till, eftersom jag sitter på Malta, HP har ingen support på Malta och enligt HP i Sverige man måste ringa HP i det land man befinner sig. Mycket märkligt egentligen, då datorn är köpt på Webhallen (alltså via HP i Sverige).
Så, är det någon som råkar ha en sån här skiva liggande, eller som vet var jag kan få tag på en?
Nej, för att HP är ett värdelöst företag som borde hållas till dig skrivare (det enda dom är bra på..) så dom tillhandahåller inte nedladdningsbara saker.
Fick nu svar från HP support, som säger att jag måste kontakta HP Sverige. I mailet finns en webbadress jag ska gå till, som inte finns ("sidan kan inte visas") samt en e-postadress, när jag skickar till den adressen studsat mailet med ett meddelande "the recipient could not be found..".
När det gäller HP och support kan jag hålla med dig om att de två orden inte existerar bra tillsammans.
Jag blev så frustrerad så jag sände upp en skiva fysiskt, som det var fel på.
Fick ett mail om att jag skulle ringa ett 020 nummer och ingen annan åtgärd.
En av anledningarna att jag numera hoppar över HP som leverantör av både skrivare och bärbara.
Är på jakt efter en recoveryskiva (på Engelska) till en HP 530 Notebook PC
HP är inte villiga att hjälpa till, eftersom jag sitter på Malta, HP har ingen support på Malta och enligt HP i Sverige man måste ringa HP i det land man befinner sig. Mycket märkligt egentligen, då datorn är köpt på Webhallen (alltså via HP i Sverige).
Så, är det någon som råkar ha en sån här skiva liggande, eller som vet var jag kan få tag på en?
Tack!
Är det en HP med Vista? Vilken Vista, Home eller Ultimate eller etc...?
Yes, Vista Home Basic är det. Om någon skulle råka jobba på HP eller kan få tag i skivan på annat sätt kan jag skicka över serie - och produktnummer via t.ex. PM.
Det står att: It contains the contents of the Windows Vista DVD's "recovery center," as we've come to refer to it. It cannot be used to install or reinstall Windows Vista, and just serves as a Windows PE interface to recovering your PC., vad innebär det?
Jag har kört WipeDrive på datorn eftersom en annan på företaget ska ta över den. Dvs. _allt_ är borta i nuläget, finns inget OS, inga partitioner, inget.
Tror därför inte att det här kommer fungera, eller uppfattar jag det fel?
Jag har en recoveryskiva på Svenska av någon anledning (datorn levererades helt på Engelska) och nu är den en Maltes som ska använda datorn, och då är det lite svårt om han ska sitta med Svenskt OS.
Helt sinnessjukt av HP att hålla på såhär, tror dom att dom vinner något?
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e