webForumDet fria alternativet

Windows Mediaplayer syns inte.

7 svar · 866 visningar · startad av Poteta

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

Jag har fått ett skumt problem.
Om jag spelar upp en video eller musik mha Windows Mediaplayer så syns den inte. Videon rullar och jag hör ljudet men ingen bild kommer, inte heller själva spelaren. Det enda sättet att sluta spela upp är att trycka ctrl-alt-del och döda processen.
Jag löser det genom att öppna filerna med VLC fast det är ju att gå runt problemet.

Jag får inte upp spelaren ens om jag trycker windowsflagga+Tab, den verkar helt borta förutom att jag hör den låta. :OO
Jag har version 11.0 och Windows Vista.

/edit
Jag kom på att om jag klickar på en videofil så startar ljudet (och spelaren trots att man inte ser den) men inget syns. Går jag då in på Start och letar upp spelaren där så kommer den fram och visar videon! Det fungerar alltså att först öppna spelaren för att sedan välja fil men det fungerar inte att direkt klicka på filen utan att ha öppnat spelaren först. Skumt...

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Har du provat med att associera om filtypen du vill öppna?
Bara för att prova om det gör någon skillnad.

Den är redan associerad till Win Media Player. Jag testade att associera om den men det blev ingen skillnad. :(

Plockade du bort associationen innan?

NicrosoftMedlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Jäkligt långsökt... Du har inte fått den utanför skärmen eller minimerad precis i skärmkanten.. Jag har råkat ut för att ett fönster öppnades utan att jag såg det men att det kom fram när jag bytte upplösning. Vad får du för val när du högerklickar på mp i akrivitetslisten i nederkanten av skärmen?

Den kommer inte upp i nederkanten alls... Jag kan bara höra ljudet från filmen jag vill titta på.
Jag ska testa att byta association till något annat och byta tillbaka igen.

/edit
Nope, det hjälpte inte att byta till något annat. Ruskigt irriterande det här...

Problemet består. Finns det någon där ute som kan hjälpa mig?

http://www.experts-exchange.com/OS/Microsoft_Operating_Systems/Q_23099689.html

Prova enligt lösningen på denna.

Vet inte om det hjälper men prova skadar inte ;)

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)