webForumDet fria alternativet

Tips på recovery-program för nätverkskopplade HDD.

Program & appar

4 svar · 499 visningar · startad av Ralle

Medlem sedan feb. 2003210 inlägg
Frågan#1

Jag skulle behöva ett tips på recovery-program som kan användas för nätverkskopplade HDD?

Jag har provat en massa recovery-program men dom hittar bara USB-kopplade HDD.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Det är lite svårt att göra eftersom du inte får direkt-access till disken över nätverket. Ev kan du kolla om du kan installera linux på nätverksdisken, alt. om det finns andra verktyg. Funkar inte det återstår att plocka ut disken och ansluta på annat vis till din dator för att återställa på ett eller annat sätt.

nitro2k01 skrev:

Det är lite svårt att göra eftersom du inte får direkt-access till disken över nätverket. Ev kan du kolla om du kan installera linux på nätverksdisken, alt. om det finns andra verktyg. Funkar inte det återstår att plocka ut disken och ansluta på annat vis till din dator för att återställa på ett eller annat sätt.

Ja, installerar jag linux, riskerar jag att helt förlora filen jag försöker få tillbaka.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jag menar att byta ut hårddiskens firmware mot Linux, vilket eventuellt kan vara möjligt. (Svårt att säga utan att veta vilken disk det handlar om) Firmwaret, eller Linux i det fallet lagras i ett flash-minne, så själva disken bör inte påverkas av det.
Så, vad är det för märke och modell på disken?

Det är en MAXTOR SHARED STORAGE II 1TB.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)