webForumDet fria alternativet

ADSL via telia utan fastabb

4 svar · 703 visningar · startad av knoppa

knoppaMedlem sedan okt. 2001140 inlägg

Jag tänkte släng upp denna tråden...

Jag har ADSL Telia 8 Mbit
Fast telefoni har jag Telia

Bor i villa inga möjligheter till fastlina än.

Nu funderar jag på att skippa den fasta telefonin för man ringer ju knappt något och så kommer en räkning på 550-660:- sista halvårets snitt per kvartal.

Kan jag säga upp mitt fasta Teleabbonemang och ändå ha kvar mitt ADSL som jag idag har hos Telia och det fungerar ?

Har tittat på 3´s paket 3hemnr.."lilla sparpaketet"

Pratade just med 3´s kundtjänst och de sa, säger jag upp mitt fasta abonnemang hos Telia slutar Telia ADSL att fungera måsta ha det fasta för det ska fungera ...

Några som vet något om detta ?

Tacksam för att tips om vad man kan göra för att slippa fasta abonnemanget

:q

OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Du kan ha Telia ADSL utan fast abbonemang men det kostar mer per månad.

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Jag kör bredbandsbolagets ADSL o de kräver ingen fast telefon
säg upp skiten. säger dom att de inte går så medelar du att en annan leverantör tex BBB Glocalnet tele2 osv kan erbjuda dig internet utan fast abonemang samt ip telefoni .

ge dom motkrav o hot om o säga upp din tjänst hos dom så blir de andra bullar ska du se.

Skulle flytta mitt internetabonemang hadde Fiber o skulle flytta till en lägenhet utan fiber o kunde bara köra deras adsl tjänst .. då ville dom ha 1000kr i flytt avgift . förklara att då säger jag upp abonemanget o tecknar ett nytt isåfall. helt plötsligt flytta dom det gratis o gav mig en trådlös router.

StefanBergfeldtMedlem sedan sep. 2004828 inlägg

Jag tittade på att säga upp mitt fasta abbonemang och bara ha ADSL. Då får jag betala en nät-avgift för ADSL (den ingår i Telefonabbonemanget), så totalt skulle jag spara typ 19kr/mån, och då tyckte jag att telefonen kunde få vara kvar.

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Även om man byter leverantör betalar man, fast oftast en lägre kostnad. Orsaken är att din leverantör i praktiken tar över ditt abonnemnang och betalar för detta till Telia. Iställer för 125 brukar det bli 80-90.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)