Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jag vill ha en så enkel variant av Messenger som möjligt.
Inga roliga små animerade gubbar, inga aktiekurser, inga "vibbar", inga matrecept, inga webbkameror. Kort sagt: så lite som möjligt.
Helst en ruta för text och en ruta för kontakter. Tidigare har jag använt Windows Messenger men det finns tydligen inte till Vista.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Trillian är ganska välanvänt har jag fått för mig. Har dock aldrig använt det. Jabber MomentIM vet jag inte om den fungerar mot MSN-protokollet, men den får bra kritik.
ingen aning om det funkar för vista men.. http://www.pidgin.im/
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg jag röstar på http://www.miranda-im.org/ jag med. :)
jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg Pidgin är snabbare, mindre och enklare än Miranda .. så Pidgin!
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Tack för alla svar!
Jag får testa era förslag och markerar ett inlägg i högen.
Eller så går du över till Google Talk, befriande obloatad klient.
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg
sgtpepper skrev:
Eller så går du över till Google Talk, befriande obloatad klient.
Erkänn sgtpepper. Innerst inne gillar du Messengers söta smileys.... ;)
Använder Google Talk existerande IM-nätverk eller är det ett google-specifikt?
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Google Talk använder XMPP (Jabber), men det körs hos Google.
För övrigt är Pidgin oändligt mycket mysigare än Miranda.
jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg pidgins bästa funktion är att den sparar gamla användarikoner .. toksmidigt när nån har råkat byta till en snuskig, om än bara för några sekunder ;)
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
spango skrev:
Google Talk använder XMPP (Jabber), men det körs hos Google.
Vad betyder det? Kan jag kommunicera med mina Messenger-vänner via Google Talk?
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Kommer inte ihåg om det var igår eller om det var idag men det var nyligen jag lade in Vista (x64) på jobbdatorn och när man installerade Live Messenger fick man en sprillans ny version som dessvärre inte var nåt att hänga i granen. Det verkar tyvärr bli värre och värre för varje ny version de ger ut.
Nu letar jag också efter nåt lite enklare (läs. fattigare på onödiga funktioner).
*Uppdaterat:
Har testat Miranda i en virtuell burk och det verkar täcka mina behov också. Mycket trevligt!*