webForumDet fria alternativet

Förslag på fler mediaspelare?

Program & appar

3 svar · 528 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Jag har stött på ett litet problem. Jag har en filmsnutt jag vill se och som mountas som iso, men ingen spelare vill kännas vid den.

Media Player Classic (min primära filmvevare) är bara svart, inget händer.
WMP (versionen som kommer med Vista) likadant, stannar så snart man trycker på start.
VLC spelar för all del upp den, men jag kan inte välja att skicka ut ljudet digitalt - vilket gör att ljudet inte når recievern och det är själva grejen med det hela. :l

Winamp vill inte kännas vid dvd-format alls.

Vad finns det fler för små, smidiga spelare? Bloatade jätteinstallationer vill jag inte veta av! ;)

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Har du senaste versionen av VLC? Jag har 0.9.4 och på inställningarna under ljud finns alternativet "Använd S/PDIF om tillgängligt".

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

senaste versionen är 0.9.6 :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Japp, jag kör inte VLC vanligtvis så den är nytankad. S/PDIF-valet hjälpte inte, inte heller att laborera med valen för utmatningsmetod - av nån anledning plockar inte VLC upp de alternativ som finns i andra spelare: exempelvis Realtek Digital Output som löser biffen i Winamp.

Nu har jag min gamla högeligen analoga kabel från 3,5mm-jacket kvar, så det löste sig genom att recievern fick jobba lite med Dolby PLII-kretsen, men det är ju inte riktigt samma sak... ;)

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)