webForumDet fria alternativet

Vilket program behövs för att se en film med ändelsen *.iso?

Program & appar

6 svar · 1 062 visningar · startad av Poteta

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag har skaffat en liten Eee PC som inte har någon cd-rom. För att se en DVD i den kan jag skapa en ISO-fil och sedan hämta in den i nätverket, alternativt streama om det skulle funka.
Finns det något gratisprogram som man kan använda för att se filmen? Jag har testa Daemon men det får jag inte att funka som jag vill, kan det vara så illa att det inte funkar i Vista som jag har?

/edit
Daemon Tools ska visst funka med Vista men jag får upp ett meddelande som lyder:

Virtual SCSI driver not detected.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

vlc funkar med iso och img.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Som du säkert vet är .iso inte något filmformat utan en skivavbildning, så du måste montera den och där är Daemon ett utmärkt val. Jag kör det utan problem i Vista.

Daemon Tools Lite 4.30.1

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

:stefan: skrev:

Som du säkert vet är .iso inte något filmformat utan en skivavbildning, så du måste montera den och där är Daemon ett utmärkt val. Jag kör det utan problem i Vista.

Daemon Tools Lite 4.30.1

Mjo, jag vet men jag får inte Daemon Tools att funka i Vista. Tog precis hem versionen du tipsade om men jag får bara samma felmeddelande hela tiden.
Nicros tips borde jag kunna räknat ut själv... :r Funkar ju prima! Tack! :)

Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg

Jobbigt o behöva göra en isofil för att se en film....hehe

Dessutom brukar folk ha svårt o bränna iso-filer, inte tvärtom.. ;)

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Hade du kört Linux på Eee hade det inte varit några problem, för det har inbyggt stöd för ISO-filer. Likaså är det i Mac på OS X. Jag som inte kört Windows på ett tag är förvånad att de ännu inte har fixat det...

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

tydal skrev:

Jag som inte kört Windows på ett tag är förvånad att de ännu inte har fixat det...

Det är du säkert inte alls. ;)

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)