Tjenare,
jag fick virus på jobbdatorn förra veckan... och det verkar inte bil bättre med tiden heller. Jag har kört CCleaner, AVG Antivirus och Lavasoft Ad-Aware. Men inget verkar ha lagat mitt system till 100%. Tid finns egentligen inte för formatering så jag måste hitta en lösning.
Nu beter sig datorn jävligt jobbigt. Den klarar av att köra 2-3st program. Illustrator, IE och kanske något FTP-program. Men ska FF startas samtidigt, och sen igång med PS, så dör det senast startade programet typ. Väldigt irreterande. Och program kraschar väldigt ofta. Ofta är det DLL:er som saknas eller inte kan startas osv. Så här har den aldrig betett sig.
Jag har gjort en virus-scan på hela hårddisken och rensat så gott som AVG kan. Men problemet består ändå.
Det är ofta problem med att minnet inte är tillräckligt också. Aktivitetshanteraren visar följande just nu när bara Illustrator och IE är igång:
Processer: 45
Allokerat: 544288 kB av 734928 kB
Men kör jag igång PS och något till också så kan den vara uppe i 700000 kB av 734928 kB (inte exakt så, men på ett ungefär). Mao, väldigt lite minne kvar...
Varför gör den så här? Vad kan jag göra åt det?
Tacksam för svar!
Mvh
Oskar