webForumDet fria alternativet

Vilket program saknar Du?

7 svar · 696 visningar · startad av Lasp

LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg

Idag när det går såpass lätt att bygga bra grafiska gränssnitt och när databaserna är både lätthanterliga och snabba!
Vilket program eller programtyp saknar du eller tror att det kommer att bli en efterfrågan på? :OO
Tänk om man kunde se in i framtiden :e
Kom med synpunkter och idéer :P

LoLoMedlem sedan feb. 20071 591 inlägg

Jag saknar en programvara, Open Source då, där man kan skapa sitt eget operativsystem. Som användaren sedan bygger upp själv, jag tror det skulle bli en storsäljare. Jag håller just nu på att kolla in miniwin3.11 som är ca 1.38 mb!

Windows 3.11 on a floppy

.. you may be interested to know that it's possible to get a bootable copy of Windows 3.11 onto a single floppy disk. Yep - a working version of Windows in 1.38MB..
http://www.neilturner.me.uk/2003/05/08/windows_311_on_a_floppy.html

Ett program med bara en slags "grund" som man avancerar sig vidare på. Det skulle kunna vara 2 mb eller lite större än miniwin3.11.

DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg

du har ju MicroXP som är knappt 100 Mb :)

colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg

LoLo, du kan ju kolla på linux from scratch. Inte så jättelitet. Men där handlar det verkligen om att bygga upp sitt system

Lasps fråga ber jag om att få fundera vidare på.

MyskoMedlem sedan juli 2007763 inlägg

på frågan skulle jag säga, att jag saknar nog mest kunskap och tålamod. Det finns så många fina program men samtidigt så finns det så otroligt mycket att lära sig, så det blir varken hackat eller malet för mig.

Annars, program så jag väldigt enkelt kan programera olika funktioner i AVR/PIC kretsar.

DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg

...man ska inte avslöja för mycket här, då kommer Lasp sno idén och knåpa ihop ett program och göra pengar på! ;) :bire

DenkanMedlem sedan juni 2002261 inlägg

Skrota alla förinstallerade operativsystem på burkar. Jag vill ha all min mjukvara var jag än är, helst i mobilen. Vidare bör datorer bara ha ett grundläggande IO-system (eller vad som nu kan krävas) för att ladda in mitt mobila OS.

LoLoMedlem sedan feb. 20071 591 inlägg

Danny skrev:

du har ju MicroXP som är knappt 100 Mb :)

Spännande, tack för tipset!

colione skrev:

LoLo, du kan ju kolla på linux from scratch. Inte så jättelitet. Men där handlar det verkligen om att bygga upp sitt system.

Det ska jag kolla, tack.

Genererad på 367 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb