webForumDet fria alternativet

BearShare - går ej att avinstallera?!

2 svar · 1 471 visningar · startad av Larson

LarsonMedlem sedan sep. 20083 inlägg

Hej,
jag försöker hjälpa till att avinstallera BearShare från en laptop XPHome, men jag går bet. Har inte sett något tips som löst problemet när jag googlat runt så nu provar jag lyckan här.

När man går till "Lägg till el ta bort program" i Kontrollpanelen så finns inte programmet med där.
När jag högerklickar på BearSharemappen för att Ta Bort så startas detta några sekunder innan processen avbryts med felmeddelandet "Det går inte att ta bort BearShare.exe. Åtkomst nekad. Kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används". När man då tittar på Egenskaper för mappen så är den mycket riktigt skrivskyddad, men hur många gånger man än klickar bort skrivskyddet så är den lik förbask*t skrivskyddad när man öppnar igen.
Hittar ingen uninstall-fil heller...

Jag har inte hittat någon tråd om detta i forumen, men hoppas att någon mer än jag velat ta bort det här programmet...
Tacksam för uppslag!

Larson

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Provat i felsäkert läge?

LarsonMedlem sedan sep. 20083 inlägg

Wow!

När jag startade om i felsäkert läge dök plötsligt "Administratör" upp som en möjlig inloggning, den har man inte sett tidigare...
Då gick det att bocka av skrivskyddet och sedan var det bara att skicka hela mappen till papperskorgen.

Jag bockar och bugar Quid, detta var kulmen på 1 veckas försök!

Larson

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)