webForumDet fria alternativet

drivrutiner...

7 svar · 607 visningar · startad av Laki_gbg

Laki_gbgMedlem sedan dec. 2004241 inlägg

Jag undrar ifall det finns något program som säger vilka eller letar upp vilka drivrutiner som man behöver ladda ner...

Tacksam för svar

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Ja det finns ett otäckt program som heter just DriverAgent
Ett lurendrejeri enligt mig
Men det går att kolla in

NicrosoftMedlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Varför är det lurendrejeri?

NicrosoftMedlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Förstår vad du menar.. Tar betalt för det som är gratis.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

jag testade driverhq's det dära driveragent eller vad det heter, det var faktiskt inge vidare. Det bästa är att anstränga sig och bita i gräset och själv leta upp de drivrutiner man skall ha. När man gjort det en gång är det lättare andra gången, man kan t ex bokmärka downloadsidan eller nåt...

Laki_gbgMedlem sedan dec. 2004241 inlägg

Danny skrev:

jag testade driverhq's det dära driveragent eller vad det heter, det var faktiskt inge vidare. Det bästa är att anstränga sig och bita i gräset och själv leta upp de drivrutiner man skall ha. När man gjort det en gång är det lättare andra gången, man kan t ex bokmärka downloadsidan eller nåt...

Det stämmer iofs men nu är det så att min syster sitter i en helt annan stad och hon och datorer är ingen bra kombination i övrigt så jag tänkte bara förenkla det hela... men hon får väl vänta tills jag åker ner o hjälper henne istället :e

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Okej. Såpass. Är det en märkesdator hon har kan det med lite tur finnas en webbaserad grej där man loggar in med serienummer och grejjer och sedan listas alla senaste drivrutiner och det kan t om vara ganska enkelt. Vet att Dell och FJ har sådant.

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Laki_gbg skrev:

Jag undrar ifall det finns något program som säger vilka eller letar upp vilka drivrutiner som man behöver ladda ner...

Tacksam för svar

Jupp, Nero InfoTool 5.2.3.0 visar alla drivers, samt att det är freeware.
http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Rip-Other-Tools/Nero-InfoTool.shtml

Nero InfoTool is a utility which analyses and displays the most important information about a drive, disc, configuration and software. The information can also be printed or saved to a text file..

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)