webForumDet fria alternativet

Misstag med e-posten

4 svar · 632 visningar · startad av caze

cazeMedlem sedan sep. 20014 686 inlägg

Jag har kört IMAP den senaste tiden i min egna mailklient vilket jag uppskattade. Nu skulle jag däremot testa en sak i Outlook och körde in Pop3 i där och den tankade ner alla mail på en annan dator. Problemet är dock att när jag nu skulle kolla mailen i min egna dator så är alla mail försvunna. Hur kan jag lösa det här? Kan jag skicka alla mail som vanliga mail till mig själv?

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 528 inlägg

Exportera alla POP'ade mail på den andra datorn som en .pst fil och importera hemma. Sen är det bara att använda "Dra och Släpp" tillbaka till IMAP'en.

Annars kan använda POP och kryssa i "Behåll kopia av meddelanden på server" under fliken "Avancerat".

cazeMedlem sedan sep. 20014 686 inlägg

MickeA.com skrev:

Annars kan använda POP och kryssa i "Behåll kopia av meddelanden på server" under fliken "Avancerat".

Ja precis, funderar nästan på det. Bra att kunna ha e-posten offline också.

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 528 inlägg

caze skrev:

Så kör vi på jobbet med våra personliga adresser, funkar precis som IMAP bara den man inte ser vilka mail man svarat på osv.

Men det är ju inte något problem när man är ensam om adressen. En sak som är bättre med POP jämfört med IMAP är ju att POP är mycket snabbare, eftersom det inte synkas hela tiden.

PhorpherMedlem sedan feb. 20002 059 inlägg

caze skrev:

Du kan ställa in så att du sparar hela mailet lokalt (och därmed offline) med IMAP också.

Genererad på 379 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb