webForumDet fria alternativet

!!!HJÄLP!!!

12 svar · 1 729 visningar · startad av zeuzar

zeuzarMedlem sedan maj 20086 inlägg

Hejsan jag är en ny användare.
Jag registrerade mig för jag tycker ni verkar duktiga "har läst mkt ni skrivit"..

Ni kanske kan hjälpa mig med en sak ? :)

http://img206.imageshack.us/my.php?image=atido9.jpg

Så här ser det ut när min dator har crashat för jag har spelat ngt spel "WarRock oftast" även Warcraft III region of chaos elr vad det heter.. Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med att lösa detta problemet :)

Ps. Jag tror ni måste spara bilden för att kunna se normal storlek?.. Please gör det för mig :)
Eller kan ni hjälpa mig fixa den större?

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Välkommen till wF!

Nu vill jag inte låta otrevlig, men dels bord u ha postat tråden i forumet Operativsystem & Program - Övrigt och så borde du ha valt en bättre trådtitel än HJÄLP! Chansen att få svar ökar då avsevärt.
Men skapa inte en ny tråd. Någon lämplig moderator kommer snart att fixa båda sakerna.

Tack.. ja, jag hade ingen aning om var jag skulle posta den :) men vill verkligen ha hjälp :(

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 116
BCP1: 92124510
BCP2: 8837BB9E
BCP3: 00000000
BCP4: 0000000D
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\Mini052408-01.dmp
C:\Users\johan\AppData\Local\Temp\WER-66734-0.sysdata.xml
C:\Users\johan\AppData\Local\Temp\WER120C.tmp.version.txt

Läs vår sekretesspolicy:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x041d
____

Så står det först sen trycker jag alltid "sök efter lössning som står ovanför"

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Flyttas från Grafikprogram.

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Omöjligt att svara på utan att debugga minnesdumpen. Din screenshot verkar visa på ett problem med ditt grafikkort, så det är en bra start. Uppgradera till senaste drivrutin o.s.v.

Du kör inte heller Vista SP1, så frågan är om det är fler uppdateringar du inte lagt på. Gör en skanning på Windows Update och installera det som föreslås.

legis skrev:

Omöjligt att svara på utan att debugga minnesdumpen. Din screenshot verkar visa på ett problem med ditt grafikkort, så det är en bra start. Uppgradera till senaste drivrutin o.s.v.

Du kör inte heller Vista SP1, så frågan är om det är fler uppdateringar du inte lagt på. Gör en skanning på Windows Update och installera det som föreslås.

har uppgraderat =/ finns inga update´s :(

och hur debuggar vi minnesdumpen?

Varför svarar inga?!

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

zeuzar skrev:

Varför svarar inga?!

Kanske för att det är Melodifestivalen på TV? Eller möjligtvis lördagkväll? Kanske t.o.m. så att det bara har gått drygt två timmar sedan du skrev frågan? :OO

Lugna dig lite, alla sitter inte och väntar på att du ska skriva en fråga... ;)

Poteta skrev:

Kanske för att det är Melodifestivalen på TV? Eller möjligtvis lördagkväll? Kanske t.o.m. så att det bara har gått drygt två timmar sedan du skrev frågan? :OO

Lugna dig lite, alla sitter inte och väntar på att du ska skriva en fråga... ;)

okey vad tråkigt :( trodde ni svarade fort :p hehe

Men tror ni det är för att Grafikkortets fläkt inte funkar?.. för det verkar bli för varmt.. Antagligen ngt damm elr så?.. elr?? hehe trodde ni kunde mkt sånt här :)

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
oggeMedlem sedan okt. 200372 inlägg

en erfarenhet jag har haft av vista är att det inte har spelat någon roll vad och vilken drivrutin jag installerat, gillar inte vista hårdvaran så blir det krångel,
hade en barebone för ett tag sedan som jag installerat, fungerade si så där efter ett tag kom problemen och även fast jag installerat vistas egna drivrutiner så krånglade det,
bytte snabbt över till xp för att testa om det fanns några problem där men icke.
varför kan de inte lära sig av de förra programmet som de själva faktiskt skrivit.
vet att det är ny kod osv men någonstans måste man väl ändå lära sig av sina misstag så att säga. :)

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

Snurrar inte fläkten så har du säkert hittat ditt fel.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)