mankanMedlem sedan juni 200446 inlägg Jag börjar bli trött på ZoneAlarm Security Suite som segar ner datorn rejält, plus att jag inte gillar antivirus delen...
Vad jag vill ha är ett bra säkerhetspaket som inte segar ner datorn för mycket. Jag vill gärna ha att brandväggens inställningar påminner om ZoneAlarm's då jag finner den utmärkt.
Antivirus delen bör även den ha bra inställning/val möjligheter.
Givetvis är jag ute efter det bästa skyddet (helst till liten peng) :)
Samt skall det lira bra med trådlöst nätverk.
Säkerhetspaketet behöver inte innehålla något annat än Antivirus och brandvägg, men det gör inget om det finns annat överflödigt bara det går att stänga av.
Jag vill slippa separata antivirus och brandväggs program.
Säkerhetspaketet skall köras på en Vista SP1 maskin, ev även på en XP SP3 maskin, men viktigast är Vistan.
Jag kör själv Router med inbyggd brandvägg.
Antivirus kör jag Nod32 funkar utmärkt till mig!
xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg Inget säkerhetspaket är säkrare än gott omdöme, dvs inte installera och ladda ner skit som man inte vet vad det är. ;)
Sägs att alla stora tillverkare i princip fungerar lika bra för den vanliga användaren men jag skulle rekomendera router och f-secure (som finns med bara antivirus eller helhetspaket). Norton har jag aldrig gillat.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg
Akerlundh skrev:
Jag kör själv Router med inbyggd brandvägg.
Antivirus kör jag Nod32 funkar utmärkt till mig!
Samma här (fast även Windows Firewall på). (y)
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Sjodahl skrev:
Samma här (fast även Windows Firewall på). (y)
Exakt. Varför chansa? Fw i router, fw på XP och NOD32. Inte mycket som kommer igenom det utan att nån klantar sig.