webForumDet fria alternativet

Vettig back-up till Windows

9 svar · 858 visningar · startad av Eclipse

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Jag har köpt en disk från Western Digital med back-up... men den var rätt värdelös. Ärligt talat. Ren skit! :-)

http://www.software995.com/

På denna webbplatsen finns back-up, bland annat.

Jag har tidigare erfarenheter av Retrospect och nu senast TimeMashine som är en del av Mac OS Leopard och verkligen superskön mukvara...!! Jag söker nu efter vettig back-up för Windows.

Hur gör ni!?

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Jag kör inbyggda ntbackup för både system och filer. Jag kör inkrementella backuper.

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Acronis True Image.

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Flyttas från Windows.

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

Nero har en smidig funktion som delar upp alla filer man vill ta backup på så att det jämt får pats på DVD, CD etc samt behåller strukturen. Finns även en funktion för att återställa från ex skivor. Anser inte jag behöver ett program som gör backup kontinuerligt.

GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Jungledisk är billigt och lättanvänt. Dessutom kör du backup offsite, så om lägenheten brinner ner eller hårddisken blir stulen har du din data kvar.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

legis skrev:

Jag kör inbyggda ntbackup för både system och filer. Jag kör inkrementella backuper.

samma här. Kanske inte den smidigaste, men den fungerar bra. Jag har gjort batchfiler som kör åtta olika backupscript på olika sätt och backar till min MyBook, kanon (y)

TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg

Jag lånar den här tråden lite...

Jag har precis köpt en extra hårddisk o tänkte börja göra regelbunden backup på delar av hårddisken.

Ett program som jämför filerna o uppdaterar de som ändrats. finns det något smidigt sådant?

GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Type skrev:

Ett program som jämför filerna o uppdaterar de som ändrats. finns det något smidigt sådant?

Ja, Rsync är både smidigt och gratis.

TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg

Med andra ord ska jag köra cwRsync eftersom jag använder Windows. Jag ska se hur det funkar senare i kväll..

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)