CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Har spelat in ett program från TV i mpg format.
Söker nu ett program där jag kan klippa bort reklamen och spara ner filen som en 350MB stor XviD fil.
Testade Fairuse Wizard, men där kan man ju bara välja start/slut på filmen, inte ta bort något mitt i den... så tips på andra program är välkomna.
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Har provat det, men kan inte öppna filmen i i vdub...
"MPEG Import Filter: Invalid pack at position 3: marker bit not set: possibly mpeg-2 stream"
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Japp, hittade den med innan jag såg ditt svar.
Hur gör jag för att spara ner filmen till en Xvid som ska vara 350MB stor?
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Video -> Compression -> Xvid MPEG-4 Codec -> Configure -> calc:
Target size: 3500000
Skriv in korrekt längd i minuter och sekunder på filmen.
CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Hittade den med, du är snabbare än jag på att uppdatera sidan.
1. När jag klipper bort de svarta ytorna (crop) så går det inte att spara ner filmen som xvid. Har antagligen med förhållanden mellan höjd och bredd att göra. Hur gör jag nu?
2. Filen blir 450MB stor fast jag skrev i VDub att den skulle bli 350. (utan crop eftersom jag inte får det att fungera).
CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Nu fungerar det att beskära och spara som XviD.
Felet jag gjorde var att jag beskar den ojämt antal pixlar till vänster.
Nu återstår det bara att försöka få den 350MB stor, den envisas fortfarande med att bli 450MB.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Flyttas från Musik, TV & Film.