webForumDet fria alternativet

Stänga av HD/webbläsare?

5 svar · 508 visningar · startad av crutis

crutisMedlem sedan dec. 20075 inlägg

Hej. Finns det någon här som känner till något program så man själv bestämmer när hårddisken eller webbläsaren ska stängas av, eller vara tillgänglig? Bakgrunden är nämligen att jag har en son med ett brinnande intresse för onlinespel. Han sitter uppe och spelar på varje ledig tid, umgås inte med kompisar, och blir osocial.Han orkar inte med skolan heller :( . Han får numera bara sitta uppe till 22,00 nu förtiden, men jag måste vakta och själv dra ur nätverkskabeln. Somnar jag så sitter han uppe halva natten.

Tänkte därför ett program där man kunde ställa in när hårddisk/webbläsaren blir frånslaget. Operativsystemet är XP.

wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg

Tack för tipsen wally 91. Visste inte vad jag skulle söka på för sökord på google, visste inte heller det var förbjudet att skapa trådar här. Hittade dessutom ingen relaterad tråd här.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

crutis, det är absolut inte förbjudet att skapa trådar - det är bara trevligt. :)
Eftersom jag inte sett dig här förut - välkommen till webForum! :bire

Tack @nders. Tänkte bara om det fanns någon forum medlem här som kunde rekomendera något program som funkar bra. Vill ha ett på svenska helst och hittat ett som heter "XRools", men det funkar dåligt. Ingen som kan rekomendera något annat?

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

sök i forumet, finns trådar som tar upp netnanny och liknade program.

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)