webForumDet fria alternativet

virituell DVD

12 svar · 1 024 visningar · startad av Auric

AuricMedlem sedan okt. 20071 082 inlägg

jag har en dvd liggande i datorn eller rättare sagt en lista med VOB, BUP och IFO filer som ska bli en DVD tyvärr är den för stor för att bränna på en vanlig DVD så finns det något program där man kan göra en virituell dvd skiva som kan spelas upp i VLC, Windows media player eller liknande?

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Du har ju alltid WinDVD, men du kan använda VLC också.

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Media Player Classic fixar biffen! Sätt igång programmet, dra hela mappen med dina vob, bup osv till MPCs programfönster, släpp and enjoy your dvd.
Du behöver alltså inte göra nån virtuell dvd eller något alls, MPC läser filerna rakt av. Kom ihåg att släppa hela mappen och inte försöka öppna enstaka filer, då blir det knas. ;)

Suverän mediaspelare som jag uteslutande använder när det ska till att tittas på film. (y)

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

går även i VLC, tycker faktiskt just det fungerar bättre i VLC. Men annars föredrar jag MPC

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Varför inte välja o öppna katalogen i vlc direkt .. funktionen fins ju redan där

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Flyttas från Musik, Tv & Film.

Danny skrev:

går även i VLC, tycker faktiskt just det fungerar bättre i VLC. Men annars föredrar jag MPC

men då får jag se fil efter fil
ska prova windows media player tack för tippsen!

Auric skrev:

men då får jag se fil efter fil

Nej inte om du gör som mayday skrev och tar "öppna\katalog"

Auric skrev:

ska prova windows media player tack för tippsen!

WMP!? Det kan du också göra, ta då och öppna filen "video_ts.ifo" så öppnas den som en DVD-spelare skulle spela upp den

mm jag tror att filer saknas från den för när jag körde den som en DVD så fungerade inte menyn

ok, testa annars att öppna den ifo-fil som är störst så kanske du får upp filmen direkt

mm det är det jag har gjort hela tiden och det fungerar men det skulle vara kul att se på en hel DVD

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

som sagt använd VLC o välj "öppna katalog" inte Fil

samt är den skadad o du saknar filer kan de va svårt .. gör en playlist annars av filerna

smart idé!

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)